Babyrum&Bm besök

Var hos barnmorskan idag. Allt ser fint ut, jag ligger på precis på kurvan. Inte under inte över utan mitt på.
Perfekt! Jag har nu 31 i sf mått och bebisen hjärtljud ligger på 135.
När jag var där för 2 veckor sedan så låg h*n med huvudet neråt, hos bedömnigsmottagningen förra veckan lika så och idag med. Men den är ännu inte fixerad utan huvudet är ruckbart. Men det förklarar den där ilande, stickande/skärande smärtan jag har där nere så fort jag går. Det känns som riktigt stötar och ibland vrålar man till då det känns man får något vasst uppkörd i fiffin. Det är nästan så man blir förbannad när den trycker och ska borra ner sig på det där viset! ;-) För jävlar vad ont det gör!
 
 
 
Babyrummet börjar bli så gott som klart. Tapeterna, ny byrå och spjälsäng är på plats.
Jag har köpt lite ramar, gardiner och lampor som ska sättas upp. Jag vill även köpa en snygg matta och en mysig fåtölj att ställa dit. Det blir verkligen såå fint. Går in och kikar där några gånger om dagen och bara njuter av tanken av vår lilla bebis ska få ett så mysigt rum.
 
Nu är vi i tankarna att göra om Novas rum också. Hon har ganska så gamla tapeter som hon också har ritat på. Hon går nu och säger att hon har så FULT rum och vill ha nytt. Bara för att hennes syskon har fått ett. Vi hade i tanken förut och frågade henne om hon ville ta det nya rummet och låta bebisen ta hennes. Men det ville hon verkligen inte! Nu när allt är inställt och börjar bli färdigt så har hon såklart ångrat sig. Suck! ;-)
Vi får helt enkelt samla lite nya krafter och försöka göra det fint för lillprinsessan! <3
 
 
Vi var på Leos lekland i lördags. Vi har pratat om det över ett halvår men det har aldrig av! Kommer alltid saker i vägen eller är uppbokade på ett eller annat sätt. Nova var som ett barn på julafton och sprang runt överallt och ingenstans! Det har blivit större än sist vi var där, mer grejer att göra och upptäcka ;)
Jag åkte en liiiten rutschkana med Nova och fick direkt världens sammandragning och magen stod som ett spjut! Så jag gick mest runt och kika på Nova och jens som sprang runt som illrar. Ungen var helt blöt efter det. Lagom med ett besök varje halvår ;-) Mina föräldrar ringde och ville komma över sen på kvällen. Dom kom med pizza och vi hade laddat upp med godis, bullar, chips dricka och allt onyttigt man kan komma på!
Dom är nyligen hemkomna från Kreta så vi fick lite fina presenter och Nova en prinsesshandduk som hon i princip sover med!
 
Nu ska jag ta mig en kopp te och sen knyta mig. I morgon ska jag och nova möta upp Jens, Joel och Verna i stan för att äta en bit mat någonstans, sen drar grabbarna på hockey, jag och novis åker hem till till Vernis och myser under tiden.
 
Kram <3
 
Dasiy får prova babymössan ;)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0