Första besöket hos barnmorskan

 
 

Idag var vi till barnmorskan och fick lyssna på lillabellynthesecond's hjärta som slog så fint.

Hjärtslag:145  Sf-mått: 25

Hon tog prover och hb som låg på 102. Hon sa att det var väldigt lågt så det blir till att knapra järntabletter. Blodtrycket låg på 90/60 så även det var lågt. Jag fick min förklaring till min ständigt höga och rusande puls och att jag blir yr lite då och då. Pulsen har varit värst! Man känner hur fort det klappar och hur andfådd jag är hela tiden,svårt att somna osv. Får hoppas det blir bättre nu med tillskottet.

Vi köpte/beställde våran nya vagn från barnensland förra veckan. Det släppte en liten sten när vi ÄNTLIGEN bestämt oss för vilken vagn vi ville ha. Så det blev en Emmaljunga Superviking. Valde en i grå färg och vit chassi. Tänker nog köpa en vit läder suflett till sen ;-)                                                                                                 

Köpte även första plagget till babyn idag. Åh herregud så smått! Fasters lilla stjärna fyller 1 år i morgon så även hon fick lite nya prylar idag. Tur att svärmor kom över med lite nya kläder som hon köpt till Nova så även hon fick lite ;-) Leggings, tröja och tunika/klänning. Så höstigt och fint! 

Mamman fick också lite nytt. En klänning och ett linne. Tur jag hade Snowi som smakråd! Tycker annars man ser ut som knubbsäl i allt man provar ;-)

Måste ju även skriva att jag bloggar från min nya fina rosa laptop som kom med posten idag! Svårt att skriva med paddan så denna var liten&smidig, helt perfekt!

V.26 nu & 103 dagar kvar till bf<3  

 
 

    

 

                        

 

                                          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0