Nova 3 år

Tänk att våran tjej har blivit 3 hela år. Så fort det har gått! Från att vara en liten bebis som man fick sköta allt som har med matning, bytning, rapning m.m till att hon nu är så stor att hon äter själv, sover själv, går själv, pratar helt så att man förstår (oftast) ,klär på sig själv (om hon är på bra humör;) går på toaletten själv, har bara blöja ibland på natten. Hon hämtar dricka själv om hon är törstig, hon kan leka själv, räkna till 20. kan alla färger. Ja kan hålla på ett tag men jisses vad dom blir "stora" fort..
Jag märker att jag fortfarande tar henne som en liten bebis. Kan bära på henne i helt i onödan och gå och guppa på henne och dansa. Slutar man någonsin med det undrar jag? haha

Jag skrev ett långt inlägg förra veckan om hennes 3 års dag men poff så försvann allt när jag var klart. Sjukt irriterande. Skriver ett lite kortare inlägg nu.

Vi vaknade på morgon nova och jag och vi sjöng tillsammans - ja må hon leva. Åt en brakfrukost med tända ljus och sen fick hon ett litet paket av mig. Tårtor jag under dagen, 2 st. Tur att jag hunnit bakat typ 7 soters kakor innan! Jens kom hem vid 1 och vi storstäda och gav mer presenter. Av oss fick hon en "pinnhäst" en verktygslåda med borrar, hammare mm, böcker, filmer.
Sen när släkt och vänner kom på kvällen blev hon överöst med presenter!! Hon fick en studsmatta av gudfar (största paketet) pippigrejer och målarböcker av gudmor, sparkcykel av morbror och stina, dockhusmöbler av mormor&morfar och farmor&gammelmormor. Leksaksmaträtter pizza, hamburgare m.m
En superfin barbie av farbror jeppe med 1000 par skor och klädesplagg till! Hon fick massa mer men nämner några som man har färskt i minnet! Hon älska alltihop och hon har ju saker att pyssla med iaf :)

Tyvärr vakna hon runt 23 på kvällen och hade 39,4 i feber :(
Både jens och nova har legat sjuka hela veckan.
Mammas hjärtan! ;)

Min underbara unge. Vår fina 3 åring! Du betyder allt för oss!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0