Friday <3

Thank god is friday!

Sitter här och väntar in sista halvtimmen, sen får jag ta helg och hem och sova!
Denna veckan eller veckorna rättare sagt har varit ganska intensiv. Jag har jobbat nätter, jag och nova var en sväng till akuten då hon hade ont och kissade ovanligt mycket och jag hade behåleinflammation så fick 10 dagars pencilinkur. Förra fredagen hade jag en suprise till jens. Han och jag var på Uppsala Spa hade hade 80 minters spa ritual. STOR jacuzzi, bastu duschar peeling m.m. Ett stort rumt alldeles för oss själva! Det var så himla mysigt, förstå vad vi mös och bara njöt av varandra! Efteråt köpte jag 2 par örhängen och sen kom snälla robin och hämtade upp oss och vi fortsatte kvällen tillsammans med han och clara. Dom bjöd på en gudomlig 3 rätters med räkor, baugette, kyckling potatisgratäng och glass och hallon till efterätt. Vi var hos dom ett par timmar och sen gick vi ut på flustret. Det var så jäkla roligt!! Kvällen var top 10.

I veckan har jens slitit med trapphuset. Listat och spacklat. Byggt ställning så vi kan tapetsera. Vi var in i onsdags och handla tapet. Vilken beslutsångest man har jämt. Men till slut valde jag en helvit/ randig lite glansig tapet.
Jens började tapetsera redan igår (blir så galet fint!) efter vi kommit hem från min gastroundersökning som för övrigt håll på att ta kål på mig.
Aldrig.Mer.

Jag hulkade, och försökte spy. Jens höll i mig och sköterskan tröck i mig bara mer och mer lugnande. Jag skulle ligga stilla på sidan men mellan varven hulka jag så pass att jag typ halvstod på britsen. Slangen dom går ner mig genom munnen är fan inte liten! Den har en liten kamera och en liten "tång" som dom tar prover från magen med. Jag minns INGENTING förutom att jag hullkade som ett as. Jag fick lägga mig i en annan säng sen och jens fick prata med läkaren. Jag var så borta att jag inte förstod någonting. Jag slockna igen i bilen och sov sedan flera timmar i soffan. Helt off. Jens fick förklara minst 4 gånger vad som hände och var doktorn sa.
Jag får nu i allafall äta magsårsmedicin. Och sedan ska jag få göra en ny undersökning tydligen för att kontrolera gallan, av det jens berätta ska jag få äta något radioaktivt ämne/mat och sen ska dom följa mig och min mage och ser hur den fungerar. Jag hade tydligen ovanligt liten och trång magsäck vilket leder till att jag kräks upp galla. Aah.. allt är lite oklart men får veta mer sen när dom hör av sig igen. Så glad att det är gjort och att dom tagit tag i det här, orkar inte kräkas mer. Typ 20 ggr om dagen? Punkt.

Jag tycker jag var strong som fan som pallrade mig iväg till nattpasset, det tyckte även mina arbetskollegor:)
Jag har fått smärtstillande av min sköterska eftersom jag har svin ont i halsen efter slangen.

Men nu är det ny dag, snart helg och nya tag!

Ikväll kommer Sofia, Jonny och sötnosarna Nellie och Milo över på middag! Ska bli så mysigt! Nova tjatar om Nellie hela tiden. Sötungen!

Så nu ska jag hem och racersova och sen förbereda lite inför middan! Jens kommer hem strax efter 1 idag, så skönt! Gud vad jag ska pussa på honom, utan honom i mitt liv vet jag inte vad jag skulle göra. Fick för övrigt världens gulligaste blombud på vår 4 års dag. Jag blev så glad!! Mitt hjärta.
I morgon ska jag äntligen få SHOOOOPPPAA. Jag och clara ska ta en rejäl shoppingrunda. Antigen Kistagalleria (vid dåligt väder) eller så blir det Uppsala vid soligt väder!
På kvällen ska vi hem till Mammi och Pappi och alla mina syskon/ barn och respektive kommer vara där. Det händer allt för sällan. Jag saknar dom!
Ja man är ju inte rastlös iaf ;-)

Nu fick ni lite morgon läsningen. En kvart kvar sen slutar jaaaag! Får schuss av snälla martina hem oxå. Lovely <3

Puss på er!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0