Om en vecka..

.. Sitter vi på planet på väg till THAILAND!
Kan ni förstå min glädje?:)

Vanligtvis är jag helt lyyyrisk låååångt innan jag ska utomlands men nu har det varit såå mycket kring ens liv så man har lixom inte hunnit tänka så mycket och fått den här pirriga känslan.
Men nu är det lixom en vecka kvar och igår kom paniken. Jag måste börja PACKA!!

Så jag skrev ner en lista idag...öh, typ ett A-fyra?

Jag och jens har exakt lika väskor bara det att hans är STÖRRE så jag har flirtat till mig den stora väskan så jag får plats med allt som ska med och allt som jag ska ha med mig hem;)

Jag har ju faktiskt inte skrivit att det bara är jag jens och joel som åker. Trion! :)
Det innebär att nova alltså blir hemma.

Jag kan tänka mångas reaktioner!! Men herregud, lämnar ungen hemma?
Jo tack, så har vi tänkt måånga gånger, tusen gånger om!

Från början skulle hon helt klart med, inte ens någon fundering på annat! Men när vi hade jens farbror och faster på besök (världens underbaraste) så sa dom, vad ska nova med och göra? Det är jätte långt att åka och  hon kommer knappt kunna vara i solen för det är för varmt! Visst det hade vi ju tänkt på men what to do?
Sen sa dom: - Vi tar gärna hand om nova en vecka,det ska ni veta! Ni behöver få komma bort själva och unna er det bästa. Komma bort från alla måsten och stress!

Och då slog det oss. Kommer verkligen nova må bra av en 11 timmars flygresa och 33 grader i MEDELtempratur?
Jag tror inte nova kommer lida något av att vi är borta, snarare VI som kommer lida. En vecka utan min dotter?? Det är mycket blandade känslor och jag får ofta tårar i ögonen bara jag tänker på det. Men vi har insätt att det är verkligen för hennes bästa och är med personer som hon verkligen älskar.
Hos mina föräldrar dom första 5 dagarna och hos Stefan och Katarina dom sista 4 dagarna.

ALLA säger samma. Klart ni ska åka själva, när ni har så fina människor kring nova så behöver ni inte ens oroa  er!
SANT! Nova kommer få det dunder under dessa 9 dagar vi är borta. Men jag kommer sakna dig min älskling! Ska köpa hem massor av fina presenter till dig! :)


Jag har beställt 2 bikinis, 3 linnen, läppglans. Igår handlade jag ett par SÅ himla snygga jeans byxor, 2 die 4!! Och en tajt vit tröja. Jens höll på att tappa hakan, så snyggt var det!

Jävligt dumt av mig att handla så mycket INNAN resan. Men måste ju ha lite nytt snyggt oxå att ha med sig;)


Förra helgen var vi till sthlm och hälsa på nya familjemedlemen.
Jag dog. Så sööt!! Och himla liten.
Lilla Gordon som han heter. Hihi. Gulligt!

Jag mös mös och mös. Jens? Han mös nog ännu mer. Jag höll honom in i det sista, tills vi skulle åka!

Men jag måste motstå frestelsen! Trots att det kliar i fingrarna:)

Vi har en liten "What to do lista" innan det är dags för ett syskon till novis.

Jens är bra sugen, men han vet kraven;)



Det är fredag kväll och jag är HELT SJÄLV hemma. Utan sambo och barn. Min sambo är på väg hem från jobbet och lill tussan är hos snälla farbror kent!

Jag och jens jobbar båda dag i morgon och åker redan kl 6 i morgon bitti så vi måste ju ha barnvakt. Då tyckte kent att nova kunde sova där ikväll så slipper vi rycka upp henne kl 5 på morgon för att sedan gå över med henne till honom.

När jag lämnade henne där sprang hon direkt fram till hans fiskar och skulle mata. Alltid samma visa. Hämta en stol, klättra upp till akvariefiskarna och så säger hon maaat! Och då ger kent henne fisk mat i handen och hon får mata. Så lycklig hon blir! Igår var hon där en stund oxå och då fick hon bada i hans bubbelpool! Sötnöten!

Nu ska jag goffa lite och invänta min kära som gärna ville mysa lite extra innan vi la oss för att sova. Helt ensamma. Hihi:)

Mini riesen och en minipåse med ostbågar. Mums!
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0