Barn gör inte som vi säger, barn gör som vi gör!

Dags för natt jobb igen! Som vanligt går det super, trivs med nätterna jag! :)
Och hockey har vi hunnit kolla på också. FAN va bra ni är Sverige!

Våran dotter är mamma upp i dagen!

Hon gör precis som jag gör.

Nova älskar allt som har med hudkrämer att göra, hon smörjer,smörjer och smörjer! Får hon tag i en hudkräm så är den i princip tom sen. Hon brukar se mig smörja på morgonen,kvällarna och efter jag duschat.
Hon gillar även SMINK! Får hon tag i mitt puder eller rouge så tar hon borsten, duttar och pudrar i hela ansiktet. Har fått torkat av henne ett x-antal gånger då hon är antingen helt brun,beige eller röd i hela ansiktet!
Hon älskar tvättmaskinen. Finns ju nästan inget roligare! Hon SKA bara vara med när jag tvättar, annars blir hon som ilsken! Hon är ju jätte duktig men det är bara det att hon slänger i alla möjliga olika färger och kläder. Man måste alltid kolla i  maskinen innan man ska slänga i tvätt för man kan både hitta gosedjur,leksaker, smycken och annat kul där inne!
Hon fick ett kök i julklapp av MOMMO och MOFFA som hon säger! Även kastruller,slevar och grythandskar.  Städsaker som mini sopbortse,golvmopp fick hon för att hon ÄLSKAR att städa och laga mat!! Men bara om vi gör det inte annars! ;) Så fort hon har spillt något så säger hon -tooocka!! =torka. Och då klättrar hon direkt upp på stolen, halvägs upp på bordet och river av papper och torkar. Så jäkla duktig!! Hon är så pet-noga med ALLT vår Nova. Ser hon mig kissa på toaletten så river hon av papper och vill torka. hihi! Men hon torkar alltid på sig själv. och säger KISSA! Och nu förtiden säger hon nästan alltid till när hon har bajsat. -Baaaajs! Så går hon upp för trappen för vi har skötbordet på övervåningen.

Hon har en enorm vilja, lite för stark ibland. Men hon vill verkligen göra ALLT själv och gärna tillsammans med en annan.

Orden bara bubblar fram nu och 2 ord börjar komma mer och mer. Det är så häftigt tycker jag! Min lilla bebis börjar bli en liten person:)

Jag sitter och kikar på en massa bikinis och klänningar. GE MIG!! Så jääävla nice att dra till thailand snart. Jag vill inte ha någon storm, tsunami eller oväder. Sol,bad,värme och avkoppling.Det är det vi behöver! :) 
(Och en jävla) massa shopping!! Eller hur grabbar? ;) 
Ni som har varit i thailand eller kanske känner några som varit där. Är det så himla billigt som alla säger, och att man typ inte behöver packa någonting alls för kläder köper man där?
INTE PACKA säger jag då? Jag packar jämt alldeles FÖR mkt varje gång och använder inte ens hälften men med, det ska det!

Henke fråga om han fick komma på en fika idag på kvällningen, så det ska bli trevligt!! :)
Han bor nu mera i gottland och ser honom allt för sällan, men är nu hemma och hälsar på över julen.

Jenny och Sara  vill ses. Och det vill jag med!!! Så jag hoppas vi kan ses i veckan, synd bara att tiden är så knapp jämt!! Ja, man är då aldrig nöjd:)

Nu ska jag fortsätta kika lite fina strandkläder och JOBBA lite, på torsdag ska jag på ansiktsbehandlnig på Scin Care..NICE! :)

Kram!


Kommentarer
Postat av: Karin

Ja, det är så billigt :) men vet dock inte hur det är dit ni ska åka. Men annars så är det billigt typ överallt :)

2012-01-04 @ 09:28:53
URL: http://Karinsofia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0