2012 - Njut av livet, det går inte i repris!

Go kväll mina kära läsare!!

Och gott nytt 2012!!

2011 -
Vilket år, vilket jävla år!!

När jag ska beskriva det så får jag en konstig känsla. känsloBOMB!
 
1. Det började bra. Jag kom tillbaka till mitt gamla jobb efter mammaledigheten, fick redan efter 3 dagar ett 6 månaders vikariat på akademiska sjukhuset på NIMA, men redan efter 2 månader fick jag fast anställning. Lycklig var bara förnamnet. Jag var nervös och det var så mycket nytt att lära och mitt huvud var kaos under ungefär 2 månaders tid. Men jag rentutav älskar mitt jobb och mina arbetskamrater är helt underbara, vilket gäng!! :)


2. Nova blev ett år den 15 mars, några dagar senare lärde hon sig gå och nu springer hon som den vilde hon är. Pratar mycket gör hon heela tiden och sjunger&dansar! Hon älskar musik. Gärna musik med mycket bas i. Hon är en supercharmig liten tjej med STOR vilja men alltid glad! Jag blir alltid lika glad när folk säger att vi verkligen har fått en underbart söt och charmig unge! För det har vi! Vi älskar dig vår fina
Nova linnea teresia.







3.
Jag börjar må dåligt. Både psykiskt och fysiskt. Får njursten from hell och får åka fram och tillbaka från sjukhuset. Det psykiska berodde på stressen. Det var en otroligt stressig period där jag la för mycket krav och måsten på mig själv.



4. Sommaren är här.
Allt känns så mycket lättare och vi stormtrivs i vårt nya hus.
En fin semester hade vi. Vi åt frukost på alltanen med nyplockade jordgubbar från vår egna rabatt.
Och vi tillbringande några dagar ute på gräsö med mina underbara svärfar. Vi tog vårat första dopp tillsammans med Thomas. Och allt var bara så himla bra.

 
5. 2010 förlovar min bror sig med sin vackra stina och augusti 2011 blir dom man&fru Jansson.
Ett fantastiskt fint bröllop fylld av kärlek. Nova fick äran att stå brudnäbb.
En stor dag i vårat liv.




Syskonen Jansson<3

Mina 2 <3

6. Det ofattbara.
6 september 2011 försvann en av dom viktigaste personerna i vårt liv, speciellt i jens och jespers liv. Deras far och novas farfar valde att lämna denna jord. Ibland är jorden vi lever på bra men ibland är den också väldigt grym. 4 månader har nu gått och vi har nu både firat jul&nyår utan dig. Det känns bara så fel. Herremingud var du är saknad Thomas. Blir tårrögd så fort jag tänker på dig. Vår fina fina thomas.
Du finns i våra tankar hela tiden




7. Tiden går
och vi försöker läka våra sår. Sorgearbetet är tungt och det händer så otroligt mycket omkring oss runt oktober-december. Mycket jobbiga saker som gör att vi inte kan få sörja ifred utan har massor utav praktiska ting som behöver ordnas.
 



8. Vi börjar få krafterna tillbaka och återupptar renoveringen av sovrummet som nu börjar bli otroligt fint.
Vi får säga hejdå och tack för tiden till vår silvriga saab som jens krockade med. Nu har vi e ny fin vit saab KOMBI som vi glider runt i.

 

9. Jul.
Det närmar sig jul. Jag är glad, sprallig och förväntas full! Nova går lucia tåg på dagis och hon var det sötaste tomtenissa jag har skådat. Hon sjöng så det stod härliga till. Enligt fröknarna är hon deras sångfågel. Kan jag tänka mig! :)
Vi firar en otroligt fin jul med både min och jens familj. Vi åkte i mellan familjerna på julafton och det fungerade utmärkt. Nova var helt lyrisk denna jul. Oj vad hon älskade alla paket! -Åååh sa hon när hon fick öppna!
Men herremin skapare vad med julklappar ungen fick! Kan ju nämna några: 2 dockor, en med napp och potta och en som skrattar när man kastar upp den i luften, 2 piano, ett fint kök med massor av tillbehör, en gående och mjaoande kisse, massor av fina böcker och målarböcker, pyjamaser,morgonrock, byxor,tröjor,strumpor, en superfin mätsticka, massor av plastdjur och pussel m.m. Bortskämd unge!! Eller har vi bara supergulliga familj,släkt och vänner? Jag tror det! <3

Mina julklappar:
Djupa tallrikar, kläder,filt med värmeslinga, familjefoton med ramar, scarf, örhängen, pengar, presentkort, handdukar, walkin closset av älskling! Och sen fick jag presentkort av jens på Scin Care i Uppsala. Så nu ska Anna dit och göra massor av behandlingar!! Wiiie =)

Jag är HEL nöjd med min jul och 1 vecka fick jag vara ledig tillsammans med dom som betyder allra mest!



10. NYÅR!

Vi blev bjudna på 3 rätters middag och våra kära vänner Jonas&Sara.
Så fint och så GOTT! Vilken nyårmiddag.
10 personer var vi som var där. Det pratades,dracks och skrattades hej vilt.
På tal om skratt fick vi oss ett gott skratt när vi alla klädde ut oss till 70 talister. Så vi såg ut!!! Killarna slog oss på alla längder. Det gjorde ni grymt!! Sen fick vi shchuss av snälla sofia som skjutsade det glada gänget till nyårfesten. Året var 1969! En riktigt mysig och rolig fest i goda vänners lag. Fulla och glada var nog alla:)
Jag lyckades ramla 2 ggr!! Så min stackars kropp är lite trasig full med blåmärken. Men eftersom man sällan festar till får man göra det ordentligt, speciellt på nyår!! ;)
 Jag fick kyssas med min prins lääänge vid 12 slaget under alla vackra raketer.
Vilken känsla.

Jag är lycklig lottad som har en sån fin familj och så fina vänner omkring mig. Om ni bara visste så mycket ni betyder för mig. Ni får mig att älska mig själv och mitt liv.

Jag hoppas på ett bra år i år!
Om en månad åker jag med min prins och vår bästa vän till Thailand i 9 dagar.
Vi behöver det här, så mycket!



Ta vara på livet och ta ingen förgivet!

God forsättning!



*Stora Kramar*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0