2 månader

Go kväll! :)

Det var ju inte igår jag skrev här, det var 2 månader sedan ganska exakt. Innan thailand resan!

Men jag har sätt att det är en del tappra krigare som faktiskt hängt kvar och varit och kikat en sväng på bloggen.

Jag har velat, OJ vad jag har velat skrivit här. Det här är ju som min dagbok!
Men det har ärligt talat inte funnits något tid alls till övers och jag har känt mig ganska så nedstämd.

Så.. vad har vi haft för oss, hur mår vi, vad händer i våra liv?

Vi har haft det ganska omtumlande på alla sätt och vis.

Thailand resan. Vilken fantastisk resa. Vilket underbart land. Vi kommer tillbaka, var så säker!
35 grader varmt, varmt i vattnet, vackert landskap, god mat, vackra människor.
Vi solade varanda dag, badade, snorklade, tog massage, badade i poolen, festade,dansade, råkade hamna på en olämplig klubb,pillade på sjögurkor, åkte speedboat, mööös, drack glass drinkar, shoppade massor, åkte tuktuk och
sist men inte minst.

förlovade vi oss 9/2 på stranden vid solnedgången.






Vi hade den bästa resa ever.

För bra tydligen.

När vi kom hem hade vi fått vatten läcka och pump jäveln hade slutat fungera.

Welcome home!

Vi fick dommen. Riva upp hela vår nedre våning. Det vill säga. Hall,vardagsrum,kök och badrum.
Det gick undan. När jag kom hem från jobbet en dag så hade jag helt plötsligt bara en sandlåda kvar till nedrevåning. Fy fan så det såg ut. Jag var helt förtvivlad. Såhär kunde vi ju inte bo.
Vi hade ingenstans att ta vägen. Vi bodde lite här och var. Nova skulle fylla 2 och vi hade inget hem.

Nova blev sjuk. Och jag fick dunderinfluensa och hög feber. Låg i migrän i 2 veckor. Ständigt ont i huvudet, låg i ett mörkt rum, kunde inte äta, mådde bara illa. Så jag blev hemma från jobbet. Vi bestämde att vi skulle fira novas 2 års dag hemma hos mamma och pappa.

På novas födelsedag vaknade jag med sprängade huvudvärk, kräktes och kunde inte titta. Det tjöt i öronen och jag såg gröna prickar överallt. Jag var helt väck och tog mig för huvudet och låg och gunga fram och tillbaka. fram och tillbaka. Jag ringde min trygghetsfamn. Mamma. Henne ringer jag före allt annat.
Jag ringde och grät och var helt ifrån mig, jag såg prickar och huvudet verkligen SPRÄNGDES! Jag har migrän men jag kände att nu är det något som inte stämmer.

Mamma försökte hålla mig lugn och sa åt mig att åka in till akuten och att hon schussar in mig. Men eftersom jens varit med mig alla dessa dagar så visste han hur jag varit under den här tiden och kunde förklara bättre för läkarna. Så han lämna nova hos kent och vi åkte in.

2 läkare titta på mig på akuten,  jag var svag i vänster, reagera lixom inte på de kontroller han tog. Jag bara grät för dom lös och hade sig ögonen på mig som dom såklart var tvungen att göra! Så skulle jag hoppa, balansera och massa saker. Vilket var svårt eftersom jag knappt såg något med min sprängande huvudvärk och suddiga syn.

Jag blev vidare skickad till neurologen. Där massa nya kontroller och prover togs. Jag var fortfarande svag i vänster. Efter ett par timmar senare med lite mediciner i kroppen var jag lite lugnare och mådde bättre och kunde åka hem och fira vår dotters 2 års dag. Thanks god!

Jag har nu varit där flera gånger för undersökning och fått en medicin för epilepsi/migrän som jag tar dagligen.
Dom tror att jag ev kunde ha en släng av epilepsi. Min mamma har haft det och behandlats.
Mina trombocyter är höga. Det innebär alltså att jag löper risk att få blodproppar.
Även det har min mor haft, hon fick en i benet när hon väntade mig. Så nu går jag och tar blodprover, jag var där förra veckan igen men har inte fått svaret än! Jag ska även till en ögonläkare om 2 veckor.
Jag ser jätte bra, men när min huvudvärk kommer får jag så ont i mitt ena öga att jag inte kan titta.
Jag är så glad att jag äntligen fått hjälp. Det gör mig trygg.

Min nya medicin topimax gör mig så förbannat trött och jag får rätt dålig aptit.
Men jag gör allt för att slippa min huvudvärk.
För när den kommer så vill jag helt ärligt talat dö.


Men nu hörrni börjar vi se ljuset igen!!

Efter regn kommer solsken och vi hoppas verkligen på en fin vår snart!

Vi bor nu i svärmors lgh som inte är alls långt från vårat hus. Bara ett stenkast. Så det är guld!! :)

Byggfirman har varit och mätt fukten i huset och det är torrt överallt förutom i badrummet. Wohoo!!! Det trodde vi aldrig!! :D Så redan nu ska dom börja lägga platta och golv så vi kan få flytta in om en ca 3 veckor kanske! Allt blir ju nytt och fräscht. Ett sprillans nytt badrum, det gillas! Det var skit fult och äckligt innan så det ska kaklas om göras riktigt snyggt! Så allt går över våra förväntningar och mkt fortarare!

Jag har börjat övningskört. Wihoo! =)
Vi får tillbaka på skatten. Wihoo=)
Vi tänker ta låång semester i sommar. wihoo =)

Så just nu.
Är jag lycklig och nöjd över livet.

Dagens uppdatering:

Idag har vi varit lediga (1 dag!) Jobbat heeela påsken, 5 dagar i sträck.
Så idag åkte vi till uppsala och hälsade på min super gulliga farmor "fammo biggit" som nova säger. Fikade,pratade och lekte med playdo! :)
Sen storhandlade vi på willys.
Gjorde mys middag. Räkor, baugetter med romsås. Mums!!
Kikade på bilar med nova och nu ska jag strax sova:)

Ska mumsa lite choklad först! ;)

Jag är imponerad om ni orkade läsa hela inlägget!
Nu är jag på g med bloggandet igen.

I´m back!! :)

Puss&Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0