1 månad.

En riktig myshelg har det varit. Var ledig tillsammans med mitt stora hjärta fredag och lördag!
I fredags gjorde vi färdigt det sista i sovrummet. Gud så fint det blir! Allt går i vitt. Förutom sängen och  dom fina nattduksborden som jens pappa gjorde till oss. Nu är det dags att dekorera. Med tavlor,blommor,lampor, kuddar och gardiner. Ska lägga upp en bild sen så ni får se :) Vi har tapetserat alldeles själva. Och jens har satt upp tak och golv lister och målat alldeles själv. Så himla duktig! Han är bara så grymt lik sin pappa. Upp i dagen faktiskt!

Sen hämta vi Nova på dagis och åkte in till Uppsala och handla ny mobil. Love it! Och när vi ändå var i farten köpte vi en fin fotoskrivare,brödrost och filmer. Var liiite jobbigt att dra mitt kort. Över 6000 kr! ehe.. jaja mycket bra fick vi iaf:) Vi åkte hem lasta av allt och vidare till joel där han bjöd oss på fin middag! Så gullig:) Nova var inte helt medgörlig så jag fick springa efter henne för det mesta och hon klättra mer än gärna upp på bordet och sjöng blinka lilla stjärna! Hennes favvolåt. Och sen kika vi ju på fotbollen oxå såklart:)

Igår var vi rätt trötta.. Vi mös och lekte med nova hela dagen,kollade på film,städa och lite sånt. Men sen var vi tvugna att tagga till. Utgång blev det! Det var riktigt roligt!! Jag fick i mig en 6-7 smirnoff! Herregud.. Det kändes. Folk bjöd hej vilt och då kunde man inte tacka nej:)  Först var vi på O´connor´s ett helt gäng. Sen vidare till saluhallen där det blev röj. Har mina fina att tacka för en kanon kväll! Och svärmor som passa nova ändå till klockan 4:)

Idag var vi inte så tuffa. Jag sa till jens att jag hade begränsad rörelseförmåga idag. Det märktes tyckte han! ;) Som tur hann jens piggna till för han jobbar kväll! Men jag gick och tog en eftermiddagslur tillsammans med nova i nästan 2 timmar.  Behövligt och skönt! Så nu på kvällen har vi lekt massor,städat huset, lagat köttfärsbiffar med gräddsås och potatis. Och pratat med pappan ett par svängar som haft det kanon lugnt på jobbet.  Men nu får han ta och komma hem snart!

I torsdags var det exakt 1 månad sen pappa gick bort. 1 månad utan thomas...det börjar kännas nu. Det känns konstigt. Han brukade ringa nästan varje dag och besöka oss minst 1 gång i veckan. Nu går vi till hans gravplats och pratar med honom. Han har ett fint stort kort på honom står där. Och massor av vackra blommor och ljus som lyser så fint. Nova tar jämt kortet när thomas håller i nova när hon var bara 3 månader. Och pussar på det!
Ååååh... att det ska behöva vara såhär? Det är smärtsamt. Men han har frid. Han vilar från sorg och tårar, på en plats fylld av värme och trygghet. Där man varken räknar dagar eller år. Det tar vi aldrig ifrån dig! <3
Men vi saknar dig.

Släkt och vänner har sagt till jens att när allt det jobbigaste och allt det praktiska är "över". Så tar du nova och anna och åker iväg ett tag.
Och det har dom helt rätt i. Vi SKA åka. Vart vet vi inte. Tror vi åker redan i november. Behöver komma iväg till solen och värmen! Få rå om varandra bara.

Jag har alltid älskat min familj och älskat jens av hela mitt hjärta. Varje dag. Men när något sånt här tragiskt händer så får man en helt ny syn på livet. Vi säger till varandra VARJE dag att vi älskar varandra och hur mycket vi betyder för varandra. Jag är så himla rädd om honom, nästan så att det kan bli för mycket! Man man kan väl aldrig älska någon för mycket?:)

Jag hoppas att vi förlovar oss någongång i framtiden och även får bli Man&Fru!

Jens vill ha 2-3 barn till. Han vill ha en till inom 2 år ungefär. Jag är kluven! Klart jag vill ha en till. Men det är så mycket som jag vill. Jag måste ta körkort, någon av oss behöver ett dag jobb, jag vill ev utbilda mig, resa lite till. Jag tycker fortfarande om att gå ut och festa någon gång ibland. Åka iväg och shoppa med kompisar, ta en fika eller bio. Vi rustar nästan jämt på något i huset. Och det är inte så lätt med barn! Så när vi kan börja pricka av lite på "vad vill vill" lista så är jag redo för en till:) Klart nova måste få ett syskon. Men det känns bra att kunna ge all uppmärksamhet till henne nu, hon är fortfarande liten och vi är fortfarande unga!

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och vänta på min älskling. Vi jobbar båda i morgon bitti så får försöka komma i säng i skaplig tid.

Kram på er!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0