Man får iallafall livserfarenhet..

Usch vilken skit vi går igenom just nu.. Vi ska inte behöva ha såhär otroligt mycket omkring oss nu efter thomas bortgång. Vi vill kunna få sörja..ifred! Inte en lugn stund, inte en lugn dag. Det är 100000 samtal om dagen, läkare,präster,jurister,advokater, jobb. Listan kan bli lång.. Stress Stress. Vi försöker få någon timme om dagen där vi bara ligger och myser med varandra i soffan och få andas ut en stund.

Ni kan inte ana vad vi längtar efter att allt det här ska vara över. För det här kan bli en lång process,tyvärr.

Nu på söndag är det dags för urnsättning, ännu en process. Men en fin sådan! Då får du komma ner i jorden i min vän. Av jord är du kommen. Av jord ska du åter bli.. <3

Jag ligger nu i soffan, DUNDERförkyld. Jag kan säga att jag tyckte så jävla synd om mig själv inatt och under dagen. Jag hade sprängande huvudvärk, nös tjugoelva gånger, ögonen rann, ont i halsen, illamående och när jag skulle gå till toaletten så började det tjuta i öronen och jag såg en massa konstiga färger. YR var namnet. Trodde jag skulle svimma. Inte nog med det var nova rätt gnällig under natten och jag fick byta en STOR bajsblöja. Thanks baby!
Tur att man är igentäppt så man inte känner någon lukt ;)
Jag hade tänkt att jobba men började inse att det var inte på tal om, ringde jens mitt i natten (han jobbade) och jämrade mig lite. Då han sa åt mig på skarpen och ringa och sjukskriva mig! And i did!


Precis innan han kom hem vid 8 så klädde jag på nova och jens lämnade henne på dagis. Sen sov vi ända till klockan 2!! Mitt huvud värkte och jag fick ingen luft genom näsan, annars hade jag sovit längre:(


Men vi gick upp och slog på en film och mös ner oss i soffan. Jag låg i hans famn med min näsa mot hans hals och snörvla och försökte sova. Men det var mys! :)

Sen hämtade vi nova, trodde det skulle bli jobbigt då jag bara låg som ett kolli och inte orka röra mig. Men hon hade fattats mig och det var härligt att ha henne hemma. Fick besök av jens farbror, ja han har ju 5 st! Någon av dom besöker oss nästan varje dag. Men dom är väldigt snälla och hjälpsamma. Det är ju trots allt deras bror som dom har mist. Och utan deras hjälp vore vi ett enda vrak!

Vilket härligt inlägg det blev. Inte ett dugg positivt.

Det positiva är att jag har en helt fantastisk fin familj som jag älskar något helt otroligt. Och att vara en sån betydelsefull person i jens liv betyder massor för mig, jag finns för honom dag som natt. Tröstar han när han är ledsen,  stödjer honom i alla hans beslut, hjälper han med allt det praktiska så gott jag bara kan, ge honom lite på pushning när det tar stopp och försöker vara en bra mamma till nova och se till att vårat hus är i fint skick med maten framställd på bordet. Det är tufft ibland men det gäller att vara stark. För allas skull! Och jag vet att han skulle göra precis likadant för mig! Han är den bästa och förtjänar det bästa.


I morgon väntar ett viktigt möte för jens och alla hans "närmaste" skulle man kunna säga. Jag håller tummarna så hårt jag bara kan. Du är stark. Det vet jag älskling!

Jens jobbar natt och har handlat massa choklad till sin ynkliga och sjuka flickvän. Ja lite tröst måste man ju ha! :)

Saknar dig hjärtat, vi syns i morgon bitti.

Jag skriver så som du skrev till mig igår kväll.

Jag älskar dig mer än livet själv!


Vi är lediga tillsammans i helgen och det ser jag fram emot!

Puss&GodNatt


En dag hoppas jag det är Vi som är på väg mot altaret! :)


Fina familjen.

Mitt Liv.

Syster Maria (med bebis i magen) Min nygifta storebror och så den minsta, jag! :)
Älskar Er mina underbara syskon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0