2½ år tillsammans.

Idag var började inte dagen så bra. Jag vaknade upp med sprängade h-värk, ont i käkarna,yr och kunde inte ens kolla ut genom fönstret. Jag var till VC i fredags och fick kortison spray och avsvällade medicin mot min bihåleinflammation. Kände mig lite bättre mot kvällningen, så vi åkte upp till mina föräldrar och åt krabba och kräftor. Omelett med kantarellstuvning och massor av godis som mamma köpt hem. Jag äter inte alls bra nu för tiden. Har nästan tappat hungern. Ingen fukost, oftast ingen lunch men lite kvälls mat. Jag hoppas det blir bättre när jag blir friskare. Fick en akut tid idag hos doktorn idag igen. Vakna vid halv 2 då jens tyckte jag var så slö och så har det ju inte blivit bättre sen i fredags. Men mitt crp (infektions värde) hade sakta men säkert börjat gå ner så jag skulle fortsätta med mina nuvarande medicinering. Och jag blev sjuskriven till fredag. Vill INTE vara sjukskriven, jag vill faktiskt jobba! Saknar jobbet och mina kollegor :(

När jag kom hem från VC ville jens äta något smarrigt, för vi firar 2½ år idag! Det hade jag glömt bort. Jag tänker inte så mkt alls nu, mest ligger helt däckad i soffan eller sängen. Han är så go, min fina kille. Han gör nu i ordning fläskfilé med vitlökskroketter och café de pari sås. Det blir min frukost,lunch och middag de :) Lite godis och chips och dipp till kvällen. Mmmys:)

Har vattnat lite blommor och städat. Nu har jag myst ner mig i soffan och kikar lite på Kim novak filmen och bloggar i väntan på maten. Nova springer mellan mig och jens och busar. Nu trivs jag, trots min vidriga förkylning!

Igår var vi på urnsättning för älskade Thomas. Innan så var det gudtjänst, tyckte det kändes fint att gå på det. Jag fick dock världens panik hosta. Jag hosta så tårarna spruta, fick ingen luft! Jens sa åt mig.. hosta!! Jens farmor gav mig sina bilnycklar och sa åt mig att hämta halstabletter och lite annat i hennes bil. Jag sprang ut ur kyrkan, och ena prästen efter, som trodde jag fått astma anfall. Han sprang efter vatten och sa "här tar vi inte bara hant och själen, utan kroppen också! Så rar. 

Sen blev det jätte tungt igen. Vaktmästaren kom in med urnan och ställde den längst fram i kyrkan och prästen sa ett par fina ord. Jens bar sin pappa ut ur kyrkan och vi tågade ut och klockorna slog. Det var riktigt jobbigt. Nästan alla grät. Thomas mor, hans bröder och vi respektive. Men så vackert. Det var fina blommor överallt, änglar, hjärtan och vackra stenar. Älskade fina thomas, vi saknar dig.

I helgen har jens planerat något, vad vet jag inte! Men han är nu lite tveksam eftersom jag är sjuk. Please, gör mig frisk!!

Nu är det dags att bli bortskämd och få lite mat i magen.


Jag Älskar Dig Jens!

Ha en trevlig kväll alla!

Puss&Kram



 

 

 

 

 

 

 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0