Kärlek&Mango!

Sitter i soffan och har ätit upp en hel MANGO och kikat på kär&galen! Bra program tycker jag och hur fint var det inte när dom gifte sig? Vackert. Själv skulle jag då inte gifta mig någon annanstans än i kyrkan.

Nova har nästan blivit helt bra från ögoninflammationen! Jens vabba hela förra veckan och idag! Och jag har jobbat:)
Själv har jag varit förkyld 3 veckor nu vilket är skit jobbigt. Nova har varit i en fas där hon har sovit ca 2 timmar varje natt. Det knäckte oss ett tag kan ja lova. Hon vakna halv 2 på natten och var vaken till 6. Jag skulle upp klockan 5 för jobb och sådär höll det på. I helgen var vi nästan bara hemma. Sjuka och trötta. Men mysigt och bara få vara med familjen! I lördags gjorde jag riktigt fin mat och allt var så bra. Hade laddat ner dear john, en riktigt fin film! Jag hann kolla kanske en halvtimme och sen körde prinsessan igång igen.. Gallskrek. Vi körde vanliga taktiken. jag och jens sprang om vart annat. Tog upp henne. La henne. Upp igen. Leka. Välling. Alvedon.La henne. Hon skrek. Sen gick jag upp igen. Försökte söva om, gick inte. Tog upp henne och la henne i vår säng. Jag var SÅ jävla slut. I ca 2 veckor har det pågått. Jag la mig i sängen bredvid henne och hon bara hoppa i sängen och ville leka. Till sist slöt jag bara ihop ögonen,GRÄT faktiskt. Och det brukar jag aldrig göra längre. Kroppen var mörbulltad och sömbrist som vi inte ens ska snacka om. Jens kom upp och tog ner henne så jag fick vara i fred. Jag däckade i sängen med kläder och smink på. Sen fick jag sova till 3 igen tills hon vakna;)

Ibland är det tufft att vara förälder! Inte bara ros... Men då är det tur att hon är så söt!

Farsdag i söndags var en mysig dag. Nova rita en teckning åt Pappa Jens. Sen gick vi upp till honom i sängen där hon sov så fint! Han fick en fin kasse full av presenter. En tröja, ett skärp, stenar där det stod "Jag älskar Dig" rosor och en härlig frukost väntades på nedervåningen.  Det var väldigt mysigt och jens blev jätte glad:)
Jag bakade en smarrig mjuk kaka med massa klet på och sen gjorde vi oss fina och gick till graven. Satte blommor och en vit sten som det står jag älskar dig på. Gud så vackert du har det thomas. Och gud så vi saknar dig! Vi, speciellt jens pratade mycket med thomas. Och nova vinka och sa hej till farfar. Vi har så mycket minnen med dig och tillsammans MED nova. Det är tungt. Men fina minnen har vi iaf kvar av dig.

Efter vi varit till graven så åkte vi till jens mormor&morfar och åt en fantastiskt god 3 rätters middag med jens familj och släkt.Supertrevlig! Sen hämta vi upp min bror på stationen och åkte upp till mina föräldrar och fira vår pappa. En riktigt mysig och härlig dag.

Idag har jag varit ledig och varit med nova på långpromenad i den nya fina lekparken. Tvättat,städat och lagat mat.

I morgon och på torsdag jobbar jag natt tillsammans med emil vilket innebär att jag får schuss både till jobbet och hem. Lovely! Jens jobbar oxå på torsdag natt, kan vi träffas och smygpussas lite under natten;)

I morgon ska jag färga håret hos hårkonstnärerna på gränby c. Sen på fredag ska jag och helena dejta!! Och på lördag ska vi hem till mina föräldrar faktiskt, för min brors FRU fyller 25 och ska ha festen hos päronen. Blir nog kul!! :) Fullspäckat schema. Som vanligt!

Måste jag då tillägga att nova har hunnit vakna nu under tiden jag bloggat. Jag har redan fått bytt bajsblöja och jens har givit henne välling som hon nu ligger och snuttar på och lyssnar på sin favvo skiva. SNÄLLA BABY, du kan väl sova inatt? Jag BER dig! Du ska få MASSOR av fina julklappar i år!

Nu ska jag prata vidare med min MALIN på fejjan. Jag saknar dig. Vi var bundisar i 3 hela år!! Plugga, festa,föll tårar, ragga killar och gjorde hyss, åkte utomlands och dreggla kudde tillsammans! I MISS IT!

Puss&Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0