Det går bra nu.. jävligt bra!! :)

Herregud vad dagarna rusar fram. Jag vet knappt vilken dag det är längre! Eller joo.. det är torsdag och jag är nu ledig 3 dar!! wihoo! :)

Jag har nog en hel del att skriva om vad som hänt i mitt lilla liv..

Nu har jag börjat mitt nya jobb!!! And.. I looooove it! Dom 2 första dagarna var roliga men tuffa, det var så mycket nytt å nya intryck och MASSA nya arbetsuppgifter som jag aldrig stött på i mitt liv. Dom 2 dagarna tänkte jag.. jag kommer aldrig kunna jobba här.. det är för svårt!  När jag kom hem var jag helt färdig, uppe i varv. sprängande huvudvärk och helt jälva slut. I tisdags var jag så stressad så jag gick och la mig i sängen runt sex för att vila, jag somna till innan 8 å jens lova att väcka mig sen, men han tyckte jag behövde sova och bara få vila ut. Så jag vakna halv 8 dagen efter, tröck i mig vitaminer och en redbull och sen var jag fit for fight för kvälls jobb igen! Och nu går det så himla braa!! Jag är så sjukt stolt över mig själv. Idag gick jag nästan självmant! Min handledare kör hårt med mig kan jag lova! Men det är skiit bra.. det är då jag lär mig!

Jag har lärt mig att:
Skriva in en patient, sätta ekg, lärt mig mycket om v-drän och olika lägen, skriva journaler, dra kateter, ta bort suturer (stygn) ha koll på icp, lämna prover, följa med patient till röntgen, lärt mig och hantera  syrgaser, ta prover och ja.. listan kan bli lång.. På BARA 4 dagar!! Så himla braa =) Sen när kväll personalen kom sa min handlare nu får du raportera allt till ssk och uskorna! Gaah.. blev galet nervös! Ska ja komma ihåg alla patienter och operationer i huvudet.. And i did!

Och det låter ungefär såhär: (påhittade nr)

3:1 - ny opad (opererad) sen 12.. kontroll varje kvart i 2 timmar, sen varje halv timme, 30 graders ryggläge, sen vilken operation personen gjort, hans tillstånd, vilka prover som ska tas

och

3:2 Kom in igår natt akut, misstänkt *piiiiip*, gjort MRT och visa inget, fick åka hem blev sämre å kom tillbaka för en CRT som visa en eventuellt *piiiip*, kom hit, fastar, kontroller varje timme..

osv... och jag fattar t.om vad jag pratar om.. det gjorde jag i måndags!! Dessa latinska sjukhusord är inte lätta att förstå sig på. Men nu börjar de lossna, men jag har mer att lära! Så det ser jag fram emot! :)
Fick mkt beröm att personalen och det värmer såå mycket! :)

Igår kväll sprang jag å en sjuksköterska runt och lekte med bladdern (en apparat som kollqr hur mycket urin man har i blåsan) så fort hon blev kissnödig sa hon.. Bladdra miig!! Så himla skön ;)

I måndags.. my birthday! Efter första dagen på nya jobbet åkte jag hem till mina underbara päron som lagat världens godaste mat! Min underbara familj var hemma, Både min syster,syster son, bror och fästmö och andra vänner :) Mina päron bad mig komma in i ett rum och där stod en jätte fint el piano/synth.. Blev så jävla glad, ni som inte vet är min dolda talang att spela piano, har tappat mkt nu dock men spela mycket när jag var mindre! Men nu vill jag ta upp det igen,, Men har inte haft råd att köpa mig ett sådant då det är aaalldeles för dyrt! :)
SÅ jag blev suuper glad! Och pengar och en del spel av min syster som är skiiit roliga. Både snusk spel och Kranium! Ska testas på lördag då ja ska bjuda hit tjejerna ;)

Förra fredan tog min älskade med mig på ett "hemlig kväll"
Han bjöd ut mig till Kött,Kök och Bar! har hört såå mkt om det ställe och det lever verkligen upp till mina förväntningar. Helt jävla underbart GOTT!! Dyrt som satan men det var helt klart värt de, blev ju bjuden! ;)
Sen när vi åt tog han fram en ring, å inte vilken ring som helst... EN GULDRING! Haha..å nej ingen förlåvning. men en superfin ring med en pärla i mitt, får lägga upp en bild sen. Ett bildregn helt enkelt då jag inte lagt upp bilder på ett tag!

Älskar Dig min fina Jens!

Snart blir vi arbetskamrater. Jobbar bara 1 avdelning mellan och kommer ha samma patienter. Alla patineter vi får hamnar på hans avdelning sen! mihihihi :) Får vi luncha! :D <3

I morgon ska jag ha tjejkväll.. igen!! Både fredag å lördag! Men i morgon ska jag mamma och stina till bowlaget och bowla (såklart!) och sen ut och äta på resturang och ta en eller 2 drinkar. Myyys! Jens och pappa får hålla låda hemma med nova.

Kommer bli en grym helg!

Jag bara älskar livet just nu! :)

Puss på er!! <3

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0