Underbara Måndag!

Visst är det underbart att leva? Och SÅ mycket lättare när våren är på väg? :)

Självklart har man det jobbigt stundtals, annars vore det konstigt!

Nova. Min Älskling. Hon är inte bara underbar utan underbart söt! Hon ändrar utseende, ser lite mer ut som ett "barn" nu än en bebis. Hon börjar bli så förstådig.. eller inte? ;) Hon vet preciiiis vad hon inte får göra och när hon får ett - Ajja Bajja!! Så gör hon ett iiil tjut och vill att man ska jaga henne.

Här om dagen gick jag och jens upp på övervåning 2 MINUTER... Det är INTE som låter.. ^^
Men iaf.. det blev ovanligt tyst där nere och vi förstod direkt att hon hade något hyss på gång! Jens gick ner, tog upp henne på övervåningen och visa mig jordens nerkladdade unge FULLT med SYLT som hon hade lyckats få tag på! Skratta så jag grina!

 

Och en STOR grej! Iaf för oss. Nova har börjat på dagis!! Hon har faktiskt gått där i snart 2 veckor!! Tänka er.. dagis.. min lilla plutt! Hon är verkligen plutt. Hon är ett år och den näst minsta är lite över 2? SÅ himla gullig när hon knallar runt bland alla ungar.. Hon har redan ätit och sovit där. Nu går hon helt själv på dagis sen 3 dagar tillbaka. Hon bara älskar de!! Inte ett dugg blyg eller ledsen. Ni som känner nova vet ju att hon är helt orädd av sig och inte blyg för någon. Och himla skönt för oss att veta att allt går så bra!
 Sitter just nu och väntar på att få hämta henne kl 14. Då bär det av till Uppsala för storhandling och shopping! ;)

Ledig idag sörrni! Inte helt fel på en måndag?

Denna vecka är min SISTA inskolningvecka!! Gaaah..!! Sen ska jag gå helt själv. Nervös eller vaad? Men ifredags kväll gjorde jag bra ifrån mig.. satt inte en minut, gjorde alla mina 1500 kontroller, drog ett sårdrenage (slang ifrån huvudet) =LÄSKIGT! men det gick bra så nu kan ja de, tappade ut lite hjärnvätska, tog emot en patient från akuten. Och 2 av dom 3 patienterna jag hade tjata på mig heeela kvällen! -Tjejen, du är sjukt snygg! Anna, kom så jag får titta på dig!
Anna - Jag mår så bra när du står framför mig, du är ju bara för söt! Sådär höll kvällen på och personalen drev med mig..Röd som en tomat i ansiktet blev jag oxå.. åå så typiskt! Men lite kul var det ju ;-)


Jag och min underbara IDA styrde ihop en ålandsresa i lördags på 17 personer! Det var sjukt kul må jag säga och anna blev vääligt glad i mössan! Tror jag dom flesta va ;) Flamsig och tramsig! Precis som det ska va. Satans båt att det vingla bara, mådde så jävla illa så jag inte visste vart ja skulle ta vägen..Men med lite mer alkohol i kroppen så lättade det lite. Resan gick på TOK för fort.. det kändes typ - Vad var det som hände?
Bussresan hem var ju vääldigt lugn. Dom har ju numera 2 vakter på bussarna. Så man fick inte dricka någonting alls eller gå och snacka med någon. Jag förstår dom, inte lätt att vara busschaufför med ett gäng fylltrattar som springer runt. Det var ju en kille som åkte av.. 2 ggr! Sen bar det av till FAME med nästan hela gänget! Vi dansade,spelade biljard,snacka gojja och hade det riktigt trevligt!! Hur trötta vi än var så körde vi på och röjde järnet. Bra jobbat folket!! :)


Tack Svärmor&Svärfar för barnvakten!!

Som ni ser rullar livet på i en bra men stabil fart! :)
Är det något speciellt ni undrar över eller vill veta så Fråååga! :D

Fick en fråga om hur många läsare jag har på ett ungefär? Det varierar..

Men om jag skriver ett inlägg så har jag mellan 70-130 läsare på en dag.
Sen kan det ju gå en bra lång tid mellan inläggen med då har jag runt 20-30 nu när jag inget skrivet.

Så det är helt okej!! Ingen superblogg direkt, men kul att det finns en del som är nyfikna över mitt "lilla" liv!

Nej, nu ska jag kolla in tapeter till sovrummet (förslag?), klinka lite på mitt piano,laga lunch och hämta min prinsessa från dagis klockan 14!:) Älskade måndag!




Puss på er & ha en mysig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0