Nytt jobb!!

Nu är väntan och velan över..

Igår jobbade jag på dagen och vi väntade alla på telefonsamtelet från chefen på nima..
Jag tror arbetskollegorna var mer ivriga än vad jag var.. haha!

10 min innan jag skulle sluta så ringde hon, jag missade samtalet först, damn! tänkte jag, men fick ett röst meddelande om att jag skulle kolla min mejl. jag rusa till datorn. Maria likaså! haha ;)
Hade inte fått något än, ringde upp henne och preciiis då kom mejlet!
Hon sa att jag var så välkommen till dom och hoppades på attt jag skulle tacka ja, and I did! :)

När jag var där i tisdags diskutera vi lön, hon tyckte jag hade så bra lön redan.. så det kunde bli svårt med högre! Jag brydde mig inte så mkt mer om de, jag fick ju en rejäl löneök av min nuvarande chef så jag var ändå nöjd, men när hon ringde igår sa hon att dom pressat upp lönen, och lönekonsulten var inte så glad då hon tyckte det var alldeles för mkt.. Men hon lyckades så jag fick löneförhöjning igen!!! Som pricket över "i:et".

Sen gick hon t.om med på att jag måste gå ner i tjänst när jens börjat jobba å nova är på dagis så då jobbar jag bara 75-80%. Lagom när man har barn! :)

Ledig helg har man och är så glad över att få sova lite längre på mornarna! :)
Igår tänke jag gå ut och fira, mamma skulle hämta nova men det slutade med att jag följde med hem, jag var så jävla  slut!! Jobbat som en tok och shoppade ett par timmar efter jobbet igår, hem och färga håret och sen var det nog.

Pappa gjorde ordning drinkar för att fira mitt nya jobb och mamma gjorde stora räksmörgåsar och gräddfil med rom,rödlök och annat. MUMMA!

Sen blev det chill i soffan med godis och chips och"weddingscrashers" Bra kul film! :D
Sen kom jens efter 22 och joina, almtuna vann så han var nöjd! Och då är jag nöjd ;)

Idag vakna vi upp hos päronen, precis när jag tänkte ååh nej vill sova meera så kom mamma och tog upp nova. Så jag och jens fick ligga och mysa lite längre i sängen. Underbart! :D

Men annars idag har vi bara varit hemma, skulle åka till fryishov med kände att neej, att bara vara hemma är såå skönt.

Jag ska strax ställa mig att tillaga Flamberad pepparstek med mörkpeppar sås.
Order av herren i huset! :)

I morgon ska vi äntligen åka till Josefine,Patrik och deras lilla ebba!!
Vi har pratat om det så länge men har aldrig blivit av eller så har vi varit sjuka.
Så det ska bli mäkta trevligt!! :)

Vi har ju sagt att Nova och Ebba ska bli bästisar, så vi får väl se i morgon hur det går! ;) hihi!

och... KOM IGEN NU SVERIGE!!! SÅ jävla grymma i handbollen!!! Bara 4 minuter kvar!!! ::D

Puss på er!


Devil Baby!


Är hon inte underbar?

Älskar Dig

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0