En bra vecka med jobb och oväntade beslut

Från att vara en liten hemma-mamma till arbetsnarkoman!

Jag har jobbat precis hela veckan från i måndags till igår kväll, ledig idag (ett bra byte) och jobba 8-21 i morgon+ måndag en dag ledig å sen köra på igen.
Nova har sovit kasst dom första 4 dágarna så jag har sovit ca 2 timmar varje natt, och upp klockan kvart över 5. Trotts den dåliga sömnen har det flytit på gallant på jobbet, inte en enda dag har jag känt, åå jag orkar inte jobba idag!! tvärt om, sätter mig på bussen ganska nöjt över att få jobba och träffa alla goa,virriga och härliga vårdtagare och personal! ;)

Mysigt att komma hem då jag vet att min fina familj sitter hemma och väntar på mig :)

Igår fick jag ett väldigt oväntat samtal. Dom ringde från akademiska och erbjöd mitt jobb, snarast!! :O
En tjej som är uska skulle börja plugga till ssk. Dom har inte ens lagt ut en tjänst,utan ringde mig sådär utan vidare. Jag står inför en jääävligt svårt val. Egentligen är det inte så svårt beslut men jag har preciiiiiis börjat jobba igen, och jag är såå glad över att få vara tillbaka till mina underbara kollegor.

Och så kommer detta..NU?
Det är en stor möjlighet att få utvecklas och få arbeta med intensiv sjukvård och andra spännande arbetsuppgifter.
Det första jag kände var glädje, sen lite panik,, kommer jag klara av det häär??, spänning, dåligt samvete då jag precis kommit tillbaka från jobbet efter 1 års ledighet och jag nu är det blandade känslor.

Det är så skönt att komma till sitt jobb nu, kunna sina arbetsuppgifter, känna alla där och bara köra på.

Tar jag det här så blir allt nytt, jag kommer inte kunna ett skit till en början och inte känna någon.
Allt är nytt och nervöst. MEN! jag kommer utvecklas 1000 ggr mer och jag kommer växa otroligt i mig själv.
och känna... jag klarar fan av det här!
Jaja mycket tankar å funderingar.. på tisdag ska jag dit på ett samtal med chefen. Det ska bli spännande. Så får vi se vilket beslut jag väljer att ta.

Mina underbara dotter som gör mig så lycklig om dagarna blir 10 månader idag. stora tjejen! 
Hon är ju bara så sjuuukt söt. Hennes fina blå ögon och hennes blonda hår som blir allt längre!

Idag är jag som sagt ledig och jag och jens ska på bio och på resturang hade vi tänkt. Så himla mysigt tycker jag!!! :D Vi har inte varit på bio sen 1 månad innan nova föddes. Så det är dags! :D
Funderar på att hitta på något skoj med nova oxå, typ bada eller nått?? vet inte alls än.. Svärfar thomas ska ta hand om nova. Dom 2 är bara för goa. Och man märker på honom hur glad han blir när han får träffa nova. "Farfars älskling" :)
En mysig morgon har vi haft hela familjen, jens är nu och tränar och jag nova leker för fulla muggar i hennes fina rum och lyssnar på barnvisor!

Livet leker :)

Puss på er! <3


'

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0