Back to work!

Dålig bloggning..igen!

Nu är jag åter på jobbet igen och jag får samma fråga flera gånger om.. Hur känns det??
Det känns.. riktigt bra!! jag tycker det är kul att komma tillbaka till personalen och vårdtagarna. Fullt skägg hela tiden och man gör inte annat än att springa fram och tillbaka. Men det gillar jag, då går tiden fort och jag hatar när det inte finns saker att göra. Denna vecka är dock en monster vecka. Jag jobbar/jobbade måndag,tisdag onsdag torsdag,lördag och söndag 8-21  + måndag! Inte dåligt va?

05.15 ringer klockan varje morgon. Trodde det skulle vara en pina men icke, jag går direkt upp ur sängen, snyggar till mig utan att snooza! :)
Men vi får se sen i slutet av veckan.. då man jobbar 8 dagar i sträck med en dags ledighet om man är lika pigg då? ;)

Festen i fredags var riktigt trevlig, för en gång skull var det mer bullfest en korvfest! ;)
Vi drack, körde lite roliga lekar umgicks,dansa och hade en hel mysig kväll :)




På lördagen mådde jag som en påse skit. Redan på freda dag var jag lite hängig, ont i huvudet,magknip och lite sänkt. Men ville inte ställa in något då rätt många var bjuda och jag ville så gärna ha fest, eftersom nyår blev mer än misslyckat. Men då på lördag morgon kunde jag knappt gå, jag hade alla syntom som en magsjuk har. Sov precis hela dagen, sprang dock mellan toan och hade mina "pratstunder" med skurhinken ett x-antal gånger. Helt slut körd. Min söta gamla roomie Petra sov över och jag kunde inte ens gå upp och säga hej till henne på morgon. Trisst! På söndag var jag så matt så matt, illamående och massa magknip. Jag insisterade på att jag bara skulle börja jobba på måndagen, första dagen å allt! Jens sa flera gånger om att jag måste bara förstå att jag inte kan jobba. Men nej du.. jag sov typ 2 timmar från söndag-måndag och jag gick till jobbet iaf. *stolt*

FK ringde mig idag och jag skulle få alla mina pengar på torsdag som dom missat. Det vill säga från den 16/12 till 9 januari. Kommer nog bli en bra hacka, har ju fått löneföhöjning med så några tusenlappar ser jag verkligen fram emot. Klipnning hej och ny bikini hej!! 

Vi har kollat på resa till våren/sommaren och det känns verkligen som det blir av!! Vi har ju pengar så det räcker till en person just nu iaf! Det är bra! :) Ååh..saknar solen och värmen. Paraplydrinkar (min favvo e ny pressad apelsinjouice med is) ett måste på stranden, goda middagar, härliga strandpromenader,shopping och mys på hotelrummet :) Gaah.. Ge mig vår/sommar!! :D

Denna kväll har varit lugn. En lång vila för min del efter jobbet. Svärfar har varit här. Och joel kom i eftermiddag och är kvar än. Han och jens har spelat Yatzy, jag orkade dock inte vara med. Så nu sitter vi och kollar tv och tar det softish. Jens lägger nova för kvällen. En riktigt duktig hemmapappa är han! Älskar att ha honom hemma. :)

Sugen på glass blev jag oxå, kanske ska ta mig lite?

Puss

Ayia Napa
So Nice Boutique Suites
Hit funderar vi på att åka! Cypern

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0