2011



2010 är nu över och vi välkomnar stort 2011!

2010 har varit ett år som inte varit något annat år likt. Jag blev mamma till till världens finaste tjej.
15 mars 2010 - 04.45
Att få ett barn förändrar hela ens liv, finns inget som toppar det!
Det gäller att vara redo för det, att man känner att man alltid måste prioritera någon annan i första hand en sig själv.  Och jag älskar det. Att alltid finns där för Nova, att hjälpa henne att utvecklas och att få se henne växa upp.
Vi är hennes förebilder.
Det finns MASSOR av händelser som jag varit med om och utsatt mig själv för som jag ÖNSKAR att nova aldrig får uppleva. Det gäller att bara att finnas där och försöka stötta henne så hon väljer rätt beslut. Men mina beslut kommer nog inte alltid gå ihop med hennes. Det blir en tuff utmaning men jag ser fram emot det! ;)



Året har inte bara varit ros. Verkligen inte! Har råkat ut för det ena efter det andra men det har alltid löst sig i slutändan iaf. Huvudsaken det.

Julen har varit fantastisk. En mysigare jul har jag nog aldrig varit med om! Vi har lyckats vara med båda våra familjer. Och alla har fått närvara vid novas första jul.
Nova måste vara en väldigt snäll tjej, så mycket julkappar hon fick! Shises! :)

MASSOR av kläder och MASSOR av leksaker.

Jag och jens verkar oxå ha varit snälla! Konstigt vore det annars ;-)

Jag fick:

Av jens - *nästan en hel garderob fylld med NYA underkläder. Han är duktig på att handla det kan jag säga ;) satt som en smäck! :D
*Super bra shampoo och inpackning. Helt klart bästa jag använt!



* 2 vackra champagne glas!

Av bror och stina fick jag en så fin svart siden tunika och ett brett silver skärp till.
Av syster, wille och Pierre - Svarta kvalitets skålar, en fin lampa till sovrummet!

Övrigt: Matta till köket, en matskärare, flera uppsättningar av bodylotion,shampoo och rengöring. pengar, tavlor, bak och matredskap,godis, ja listan kan göras lång.. Sist men inte minst en SPA weekend. Blev så lycklig! Såå länge har vi velat åka på Spa, borta en helg! Men det är ju så himal dyrt. 2000:- per person! 4000 för 2.. det är ju inte det man har råd med just nu, och bara för en helg lixom? Men nu slipper vi tänka på det. Bara boka in en helg och bara NJUTA av varandra och omgivningen :) Förslag på lyxigt spa någon? :)
Fundera på Nova Park. En helt underbart ställe men lyxiigt hotelrum med stort badkar och stoor säng ;) men jag har ju varit där förr, kul å testa något nytt :)



Dagarna efter jul brast det, Magsjukan kom och hälsa på! En jävligt ättrig sådan! Fy faan så dåliga vi har varit. Nova bara kräktes och bajja ner sig och jens.. ja, jag har då aldrig sätt någon varit så magsjuk som han!!

Så nyår blev inte så lyckat. Ärligt talat så grät jag. Min nyinköpta nyårsklänning låg och stirra på mig, alla planer med vännerna blev inställda, vi var magsjuka och hade feber. Blåbärssoppa blev vår middag. Jag mådde lite bättre så lyckades slänga ihop lite kyckling med pommes och bea. Men magen böka och jag var ganska matt.
Men lite mysigt hade vi det iaf med tända ljus, kolla på sällskapsresan 2 och kura ihop oss i soffan och bara va.
Vi ska ta igen det, SNART kan kan jag lova er!! Idag känns allt mkt bättre, jens kan äta och har inte k****s på 2 dagar, nova har ingen feber så han ville gärna gå på bio idag. Låter ju inte helt fel. Får känna underdagen så vi verkligen mår HELT bra! :)

Just IDAG skulle jag börjat jobba. Längtade lite efter det, men är sjukskriven till 10 januari. Men snart är det jag som börjar knega! :D Skönt att börja komma in i vardagslivet igen, börja träna i stan, lutar mot sats! :)
Just nu har jag tre önskningar för detta år.. får se om det slår in!

Ett långt inlägg, men det var väl väntat! Har inte skrivit på länge.

Men ett Gott nytt år önskar jag. Hoppas era önskningar slår in!

Puss & Kram från mig.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0