Panik!

Idag skulle jag jobbat men var hemma idag för jag är inte helt 100 från bihåleinflammation.Ont i huvudet som 17:on. Men i morgon är jag åter tillbaka. Har ju varit hemma en vecka nu, förra veckan var piss!! Mådde så jävla dåligt. Under 3 dagars tid kunde jag inte ens titta ut genom fönstret, på tv eller liknande. Fick smäll ont runt ögonen och i huvudet. Ringde doktorn som bara sa att jag skulle avvakta. Samma visa varje gång, varför vänta och inte få hjälp direkt? Hade ju grymt jobbiga dagar. Jag bara sov och sov. Ingen mat ville jag ha då ja mådde illa, eller JO räkor!! det är det enda jag kan äta när jag är sjuk. Några räkor och lite vatten. Så jens skala räkor åt mig varje dag å jag försökte peta i mig så gott jag kunde! Sen somna jag om i hans knä. Tog mina morfintabletter (som jag fick efter op) bara för att hålla mig pigg en 2 timmar och mysa lite med Nova. Dom gjorde susen!! Blev som frisk igen, men efter dom slutat värka så mådde jag som en påse skit. När jag åter igen ringde farbror doktor och berätta mina symtom och att jag tog morfin fick ja komma direkt trots att dom inte hade en enda tid kvar. 50 min fick ja vänta! Men det var det värt, som jag trott hade ja bihåleinflammation. Skönt att få det bekräftat och lite meducin på det.

Paniiik fick vi idag. Nova låg och sov sin förmiddagslur och jag och jens låg i sängen och myste och kolla på 4:e avsnittet av solsidan som vi missa igår. (BÄÄÄST) Vi blev rätt trötta och skulle precis slumra till, PLING PLONG! och jag tänkte vem faaan e det nu. Säkert en blomförsäljare.Trötta som vi var och jag satt bara i en t-shirt å jens i kallingar. ORKA inte öppna! En månda lixom, kan inte vara något viktigt! Men jag titta ut genom fönster och utbrast. - Helvetteee!
Bvc skulle ju komma på 10 månaders kontroll idag!! shiiiit...upp, fort som tusan! Städa av, damsuga slå på barnprogarm,haha! xD  Så var vi klara. Tur att vi bor granne med bvc! Jens gick dit, drog en nödlögn om att vi måste preciiis ha missat dom för vi var å handla. Usch på oss! ;)
Men det var lugnt, den urgulliga damen sa att hon hade ändå tänk att komma igen och knacka på.
Puuh, vi var räddade! :)
Nova skötte sig exemplarisk och klara alla tester gallant. Så fort hon ställde en fråga om vad nova kunde göra så gjorde nova det. Lite kul! Duktiga unge! ;)

Igår var jag hos mina päron,min sara schussa dit mig. Nova var ju där och hon rusa fram till dörren när jag kom. Hon hade badat,lekt,ätit massor,gott promenader, jagat katterna och mer därtill. Mormor och morfar är ju bara bäst :) Sen kom min käre bror med sambo hem oxå! Jag och Stina gick en promenad med nova på 1½ timme och prata om allt mellan himmel och jord. Thomas åkte iväg och fota. När vi kom hem, röda om kinderna stod steken i ugnen och det dofta såå gott! Jens dök upp lagom till middagen. Matvrak där! :)

Den 19 feb fyller min kusin år och det ställs till med storfest i Kista! Hela familjen ska dit, utom nova som ska vara hos farmor. Mat,underhållning och dryck ingår. 93 st skulle komma. Tror det kommer bli väldigt skoj! Nu är bara den stora frågan. Vem köör? Jens har erbjudit sig men jag antar att kommer vilja förtära en och en annan stark dryck;) Blir säkert mamma som vanligt! Tur att man inte inte har körkort då ^^,

Jag är nu väldigt mätt efter pannkakorna,tänkte göra en köttgryta ikväll. Tips på en riktigt god köttgryta? Har en ja brukar göra ibland men kul med variation! Nova har nu precis somnat och jens tycker vi ska göra ett nytt försök igen att vila en stund. Så fine! Jag e på.

Puss!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0