Good News!!

I´m back people!!

Varför varför varför ska det vara så svårt att skriva ett blogginlägg? Jag har blivit sjukt seg. Precis varje dag tänker jag att jag ska skriva av mig lite, men saker och ting kommer ivägen och det hinns inte med!

Jag och jens har kommit fram till att vi är väldigt upptagna människor! ^^

Jobbar vi inte, så pysslar vi med huset (städar,gör fint i trädgården) träffar kompisar, åker in till stan, tränar eller gör utflykter. När man kommer hem från jobbet,hämtat nova från dagis,lagat mat och diskat.. är men heelt slut!! Välkommen till mammalivet? :D

Och det tar ju på krafterna att rädda liv!
Villket betydelsefullt jobb man har hörrni, men hur underbart är inte det? :)

Eftersom jag inte skrivit på länge så tänker jag lixom inte skriva 2 veckors uppdatering, för vem orkar läsa det?

Jag lämna nova på dagis häromdagen, första gången faktiskt! Vi har alltid jobbat så att det blivit jens som lämnat! En baggis trodde jag! Men ikke.. hon var så mammig och när jag lämna över henne till dagispersonalen började hon storgråta och kasta sig efter mig. Men dagispersonalen höll i å sa att mamma måste gå och sen sprang dom iväg med min gråtande tjej. eeeh, jag bara stod där. Med gråten i halsen! Jag har varit borta så mkt eller rättare sagt jobbat och jens oxå. Så hon kommer dit vid 6 och blir hämtad halv 5..långa dagar :( Men vad har vi för val? :/  I helgen var hon hemma 3 dagar i rad och då var det mys med familjen kan ja lova!! I fredags var jag ledig och prinsen jobbade kväll. Jag och nova åkte in till stan med min "lillasyster" hanna. SÅ MYS! Saknar ju min lillasyster hanna som numera är dubbelt så lång som mig och är en vuxen tjej nu! När vi var lite mindre var jag jämt barnvakt åt henne och vi träffades flera gånger i veckan! Åkte på semestrar ihop varje sommar. Gran canaria och Lanzarote åkte vi till, det var tider det! <3



Sista april var supermys. Nova var hos mina föräldrar + syskon och släkt som tog väl hand om henne. Min fina familj :) Jag jens emil och sebbe brumma iväg in till stan med högsta musiken på i bilen. HÄRLIG KÄNSLA! Gled runt å hadde det bra :) Sen vidare till ekoparken. Liite kallt med vi satte oss i den såkallade "pissgropen" inte som det låter ;) Hade filtar, pickick och lite alkoholhaltiga drycker. Träffade på mina tjejor och hade en guld dag :) 





Lite blandade bilder :)
Min söta tjej bara springer runt över allt å river och sliter i precis allt hon ser
 och får tag på! Just nu står hon uppe på tv bänken och bankar på tv:n. ;)

Det går jätte bra för henne på dagis och hon verkar va väldigt omtyckt av både personal och av dagisbarnen :) Hon är ju minst där!! När man kommer och hämtar henne är det alltid något annat barn som håller henne i handen. Underbara Ungar <3


GOOD NEWS!!

Pratade med min chef idag som helt plöstligt kläckte ur sig att DU HAR FÅTT JOBB!!

Jag har ju bara ett vick där till augusti men tydligen ville dom ha kvar mig. Det känns så himla bra!!! :D:D Jag trivs väldigt bra och jag växer i mig själv för varje dag som går. Arbetskamraterna är helt underbara,trevliga och roliga!! :) Jag och jens träffas en del på jobbet, under rasterna och lunchar ibland vilket är väldigt mysigt :) Jag brukar ju springa upp på hans avdelning ibland och hämta och lämna patienter och en massa prylar. Så syns man sällan hemma hinner man träffas på jobbet ibland! 

Jens är och lagar våran bil nu och jag ska pussa på min lilla tjej innan det är dags för sängen! 
Jag är ju leeedig i morgon och ska träffa min gamla barndomsvänn Anna som jag träffar allt för sällan, och ha en liten "tjejträff" Jens jobbar kväll så vi kommer nog sitta upp lite extra länge ikväll och mysa och glo på någon film. We need it! 

Puss&Kram









 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0