Happy Friday!

Nu är det helg, guuud så skönt!

Ska jag vara ärlig.. Så har jag inte ens tittat ut genom fönstret än! Ligger kvar i sängen, under täcket och bara kopplar av. Nova är på dagis, jens lämna henne tidigt, halv 8 morse. Så vi fick en liten mys morgon tillsammans. Det gillas!! :)

Nova har varit så himla hostigt i 3 veckor, vi har knappt fått en blund om nätterna. Hon hostar så hon kiknar, låter knappt så hon får luft! Har varit orolig att hon har någon astma eller liknande. Och ibland är man som i en dimma på jobbet då både tröttheten och huvuvärken slår till. Inte kul kan jag säga! Men en läkare fick ta sig en titt på henne igår och hon fick en starkare hostmedicin som verkar funka bra. *Hoppas hoppas* 
 Denna vidriga huvudvärk..Jag har haft migrän sen jag var 3! Jag ser det som en sjukdom... Mamma fick komma och hämta mig nästan varje vecka i från dagis/skolan då jag fick migränattack och hade så himla ont så jag bara grät och grät. Huvudet dunka, jag fick ligga i ett rum där inga ljud kunde höras, inga dofter och inget ljus fick släppas in och med en kall handduk på huvudet! För då kändes det seriöst som att jag skulle dö..  Så många läkare och kontroller jag har gått på.. Det är inte klokt! Vet inte ens om jag kan räkna på 2 händer så många olika mediciner jag har fått? Det är ju ärftligt då både mamma och min mormor haft det.  Nä, så trött på skiten!! Det jobbiga är att man troligen ALDRIG kommer bli av med det utan få leva med migrän resten av livet.. Not fun! :(


Över till något trevligare!

Ikväll åker vi till El stockholmo!! Vi ska åka till min syster och hälsa på över helgen. Och jag ska få träffa min übersöta wille som börjar bli såå stor!!Saknar honom så jag blir blåå.. och min syster med såklart! När Maria (syster) säger att dom ska åka och hälsa på oss så säger han -Nååååååaaa!! =Nova! Han är supergullig med nova och klappar,gosar och försöker hjälpa henne att gå.
Kanske blir det ett litet bad i deras bubbelpool och en sväng i bastun? Dom har det ju så fint där!
I morgon får vi se vad dagen bjuder på och vad vi hittar på.. Finns ju en hel del att göra i vår huvudstad! :)

Mysigt ska det bli.. Vill åka NU NU NU! :D


Om man kanske ska pallra sig upp ur sängen och göra någon nytta? Jens är ute i garaget med svärfar och pysslar och gör det fint! Ska göra lite frukost hade jag tänkt.. Kanske plinka på pianot och städa upp lite innan vi ska hämta våran skatt!  
 
Have a great one!
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0