Står inför ett svårt val..

Hej mina söta rara!

Jag BEUNDRAR dom som hinner blogga varje dag.. jag vill oxå göra de.. men jag hinner tusan inte!!! Det handlar väl om att prioritera antar jag?

Vi har fullt upp.. Det är både kul och skit jobbigt.. Vi är rätt trötta båda 2.. Jens jobbar (6 dagar denna vecka) och försöker hinna med å tapetsera. Jag tvättar,diskar,städar passar nova och allt utöver. Det blir inte någon tid över för bara oss 2 när det är såhär..Och vi HATAR det.. blir inte bra alls..
Och jag försöker få ihop lite fest till på lördag. Vilket inte är så lätt när nästan alla säger att dom kommer men sen kommer alla "om" Om jag får barnvakt, om jag får ledigt, om jag kan fixa pengar om om om...

Jag förstår ALLA OM! sådär är jag med.. inte lätt att veta!
Men för en själv är det jobbigt som ska försöka anordna något och aldrig får ett konkret svar

Men jag vet iaf ett par stycken som kommer så ett par blir vi iaf! Och det var aldrig mening att ha något stort heller.. Lite dricka, lite mys, lite lekar? dunka musik.. ;)

Jag hoppas att jag mår bra bara tills dess bara.. för nu.. Mår jag så fruktansvärt illa så jag vet tusan inte vad jag ska ta mig till.. HJÄÄÄLP! Jätte matt å hänging.. Och såklart att jens jobbar kväll då! :(

Valet och kvalet.. Jens har ju som jag sagt tidigare varit inne på att utbilda sig till något hela annat.. Vill inte jobba inom vården längre.. (vilket jag har STOR förståeelse för!!) Han vill tjäna bra pengar helt enkelt.
Han har varit hos studievägledare och dom har i princip kommit fram till att han skulle passa bra inom.. jaa.. inom något annat ;) Vill inte säga för mkt..

Men den utbildning börjar i februari.. Han skulle ju gå pappa ledig från januari - april! Och jag börja jobba i januari såklart.. Men vet nu inte hur vi ska göra. Både han och jag tycker att han ska börja den där utbildningen i vinter.
Men då är fråga är.. det viktígaste vi har. Nova då?? Vill ju inte att hon ska börja på dagis såå tidigt :/ Ska jag gå hemma längre? vilket jag inte vill.. Vill börja jobba igen sen! Kan jag gå ner i tid på jobbet?  Kan någon av mor och far föräldrarna ta några f-dagar så jag kan jobba lite.. Ja, det är mycket att fundera på!

Tänkte skriva lite mer men nää.. Jag känner mig rent ut sagt jävligt spyfärdig.. va tusan är det med mig.. Allt är äckligt! Det blir ingen middag för mig inte. USCHA! Ska nog ringa jens..

Kraaaam








Kommentarer
Postat av: L8

Börja jobba du i Januari, kan vara skönt att träffa kollegorna igen och sen ta ut föräldrar ledigt i sommar, HELA sommaren. Och Njut av den tiden. =)

2010-10-16 @ 10:40:58
Postat av: Anonym

Gumman, för det 1a tycker ja du nästan bloggar jämt!! And who cares? Vissa dagar har man inget att säga, eller att skriva om heller. Bloggen blir roligare när man kommer på nåt vettigt att skriva om ju :) Sen har ju de så tufft nu, cool it men vet lider lite av de dåliga bloggsamvetet med. Försöker i bland, man kan ja lägga upp en bild bara i bland, den säger ju mer än 1000 ord som man säger :D



Ang. det o Jens! Han kan inte vara hemma halva tiden på utbildningen? Och du få jobba halvtid? Om det är lite distans menar jag...



Kram kram lycka till!

2010-10-16 @ 14:05:07
URL: http://mammascharlies.blogg.se/
Postat av: Anna*

Jag håller helt med dig L8! Jag måste börja jobba.. Behöver det! Saknar er..mina kollegor!



Anonym: Skulle va kul om du skrev ditt namn oxå?:)

Absolut, jag håller med! Ibland bloggar jag om sånt som kanske inte är så viktigt att veta.. Men folk bloggar olika.. Jag skriver om sådant som jag själv vill skriva om.. Om hur jag spenderar mina dagar, mina funderingar och tankar :) Så ni får stå ut med det här lite "onödigt vetande" ;) Ni måste inte läsa!

Jag har svårt att bara gå ner i tid sådär.. då bör jag byta jobb! Men jens kommer skjuta upp utbildningen till i höst. Så vi kan spara ihop lite pengar och få lite mer "kött på benen" :)



Kram på er!

2010-10-25 @ 20:35:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0