Nya projekt och mer renovering!

Nu har vi lyckats sätta dit dörrfodret och dörrkarm till köket. Det blev en otrolig skillnad! I morgon kommer jens far och sätter dit golvlisterna till köket och hallen. Vet ni vad allt gick på..Över 3000 spänn!! För lister, dörrfoder osv.. Helt sjukt. Sånt som man aldrig räknat med. Usch vilken kostnad. Tur att man har en sån underbar svärfar som ville stå för allt detta. + Att han gjort allt jobb med kapning och sätta dit allt.

Jaha.. nu då.. när köket och hallen blir klart i morgon så bestämde vi oss igår för att dom där gula tapeterna i vardagsrummet MÅSTE väck! Och det blir ju ett nytt stort projekt. Kollade ut tapeter igår.. som var sluuut!! *gaaah* Men skulle troligen komma in i morgon igen så vi får hoppas! Jens försökte med alla möjliga tapeter..Men nää.. Jag skulle promt ha dom där tapterna som var slut! Var runt till varenda affär.. Här är det jag som bestämmer tapeter. Så det så! ;) Men fondtapeten fanns kvar så den ska vi åka in i morgon och köpa iaf. Så man kommer någon vart med det hela!

Så idag har vi då flyttat upp RUBBET till övervåningen. Tv bänk,köksbord,stolar,mattor, soffa och allt där till. För nu ska vi spackla,slipa. Och sen tapetsera. Och det tar ju verkligen sin lilla tid. Så nu bor man i en arbetshåla IGEN!

Innan sa vi att när köket är klart så får vi vänta minst ett halvår innan vi börjar med något nytt igen. Men icke då! På´t igen bara. Nytt vardagsrum nästa!

Min sambo är på rymmen..Vet inte vart han tagit vägen! Jag och nova vila en liten stund ocn när vi vakna var han borta!! Får väl gå skallgång snart:P
Men jag tippar på att han är hos sin farbror och lånar täckpapp till golvet. Och dom som känner till Bergrenarna vet att man inte bara kan prata en "snabbis" Utan minst 1 timmes snack..Och helst fika på det med!

Rimbo marknad är det i morgon. Jag vill gååå!!! Älskar marknader. Så mysigt jö :D
Får väl tjata på min karl annars får jag väl tvinga med någon annan att följa med.. Någon frivillig? ;)

Jag får väl fundera ut någon middag för ikväll blir det till att köra hårt! Tror joel och jeppe skulle komma ner oxå.. Skönt att få lite hjälp! För här ska dom inte behöva bli sysslolösa ;)

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0