Stora planer på G!

Nu är det såhär att jag har lessnat på att bo i lgh. Vi är iofs väldigt nöjd med lägenheten och vi har lyckats fått den fin. Men jag är ju som jag är och ledsnar fort! Nu när vi har barn vill jag inte bo i lägenhet längre! Jag vill ha ett hus!! Med gräsmatta, stor yta fint kök osv. Och sen skulle det vara underbart att ha hus nu när vi har fått nova. Där hon hon kan få ett eget litet prinsess rum och där vi kan gå ut på våran EGNA gräsmattan och tomt. Där ingen annan får vara :D 

Så nu har vi tagit det stora steget och ansökt om lån! Det såg rätt lovande ut.. Men det handlar ju om mycket pengar och jag går ju bara på f-penning än så länge. Men när jag börjar jobba igen så är det ju inga problem. Och vi kollade även hur det såg ut nu när jag bara hade f-penning och vi låg inte i underkskott :)

Så nu sitter vi och håller allt vi har på att vi får lån! För då ska vi köpa hus :D lalalala :D

Ska på visning nästa vecka. *spännande*

Vi har funderat fram och tillbaka om hus vi ska göra. Vi vill ju in till stan eftersom vi båda jobbar där och det blir lättare med dagis osv för Nova. Men blir det Uppsala så kan vi definitivt INTE köpa hus. Det är på tok för dyrt. Utan då blir det en större lägenhet. Men vi trivs här i alunda och har många av våra vänner och familj här. Så alltså: Hus = Alunda och Lägenhet= Uppsala.

Men vi börjar med att kolla på hus :)

Pratade lite med arbetskamrater från jobbet. Och man är saknad!! Och jag saknar dom så otroligt mycket.. allt galenskap vi bruka hitta på ;-) Så nu måste jag ta mig i kragen och hälsa på snarast möjligast!! Jenny - Är du på?? :D

Andra behandligen på nova gjorde vi igår. Och jag tror... Det går framåt!! Man ska aldrig ropa hej! Men nu ska ni få höra... Hon sov från klockan 23 till 04 helt själv i vagnen!! Sen vakna hon klockan 8 igen och ville ha mat och sen sov hon till 11. Hur bra är inte de??? Kan inte beskriva hur lycklig man blir som mamma som oftast får sova halv taskigt på nätterna för att nova är gnällig och hungrig jämt :)

                                                       Min underbara lilla tjej!

Jag och Ida skulle ut´och promenera igår, men det såg ut som att det skulle börja regna vilken sekund som helst så jag kila över till henne och fika och prata en massa ist och visade huset vi ska på visning på :) Och nova låg i Idas famn och skratta jätte mycket. Hon är ju för söt Nova när hon skrattar. Ida lyckades få en klockren bild när hon ler.
Den skulle jag få sen :D Det är jätte svårt att få "det där ögonblicket" på bild men nu lyckades hon bra :)

Vet inte riktigt vad som händer i helgen, jens jobbar. Men det brukar alltid dyka upp något. Ev skulle Sara komma hit ikväll :) Det visar sig!

Nova ligger och sover sött i vagnen så man ska väl passa på att hänga in lite tvätt,tvätta och städa. Har man lite skön musik på så brukar det vara rätt kul ;-)

Ha en bra helg allihopa!

Kramar!                                                       

          Valborg
                 


3-kamp



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0