26/5 -10 - Husägare för första gången!

Yes. Äntligen har vi blivit med hus ;) haha. Känns riktigt bra! Vet att dom flesta varit nyfikna och frågat hur det har gått. Det stod väldigt stilla där ett tag med budgivningen och säljaren var aldrig riktigt nöjd. Sen en vecka senare kommer det en jobbig gubbe som lägga ett bud som var rätt mycket högre än det vi hade lagt. Vi funderade och diskuterade massor men kände att vi inte var riktigt redo att släppa det ännu. Vi la yttliggare ett bud och då gav han sig! Men det blev bara 20.000 över utgångspriset så vi är rätt nöjda ändå :)

Så nu är det vårat!

Det ser helt okej ut innuti men det är en hel del som vi vill göra om. Köket, ena badrummet, hallen och byta ut lite tapeter osv. Men vi tar en sak i taget och det är ju faktiskt kul att vi får pyssla,greja och göra om precis så som vi vill ha det! :)  Och tänkt.. en egen liten gräsmatta. Och en egen alltan. Ja, det känns skit bra!

Så otroligt less på att sitta instängd i en lgh! Redan 1 Juli är det inflytt. Så det blir najs att få det till sommaren :)

Nu ska vi bli av med lgh så fort som möjligt!! Vill inte sitta å betala hyra + lån! Så vet ni någon som söker lgh omgående så hör av er!! Har en som ska kika idag eller i morgon så vi får se om han vill ha den :)

Annars rullar dagarna på. Vi har varit mycket uppe hos jens far, mina föräldrar och grillat och haft det mysigt! Min lilla workmate Jenny har jag oxå hunnit träffat och kusin theres har varit här!

Nova fortsätter med sina upp och nedgångar. Några dagar kan hon ha jätte ont i magen och kan vara super ledsen en hel kväll. Men sen vänder det och hon är världens gladaste bebis!! Hon skrattar och "pratar" massor. Låter så himla kul :)

Ja, jusst det. Idag har jag bokat datum för dop!! Så nu äntligen ska våran lilla prinsessa få döpas och få sina fina namn! :) Vi ska ha det i alunda kyrka. Kommer nog bli kanon tror jag :)

Lite love feeling har jag fått oxå ;)

Alla vet ju hur mycket jag tycker om min älskade sambo! Vi har varit lite gnälliga på varann senaste dagarna. Vilket kan vara lite jobbigt. Men det händer väl alla! Han jobbar nätter och både han och jag är trötta och kan gnata om rent ut av skit saker!! 

Men igår när han skulle ner och handla frulle så kom han hem med en bukett stora fina rosor!
Ja som innan hade varit lite små nere. Blev genast så lycklig och rörd så att jag tom grät en skvätt. Jag är född i fiskarnas tecken och dom är ju väldigt känsliga så det måste komma därifrån ;)  Sen stod vi och höll om varandra läänge och vi sa att vi inte ska ta varandra för givet utan måste börja uppskatta varandra mera! Jens sa att han kände ett riktigt glädjerus att få göra mig så glad! En liten fin gest kan göra så mycket!! Och att få göra en person riktigt glad måste väl vara det bästa som finns? :)

Nu dags för film och mys med mina guldklimpar som glatt förgyller mina dagar!

Peace and love!









Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Grattis till huset! Vart ligger det nånstans?

Gulligt med rosor, tänk om man fick det!

2010-05-26 @ 20:41:30
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0