12/5 - Visning!

Igår var vi på visning på ett hus i alunda. Huset var riktigt fint med 2 våningar, 2 toaletter!! (I like) ;) 4 ROK. Perfekt för nova som ska få ett eget lite prinsses rum då. Och får vi ett till barn kommer han/hon oxå ha tillgång till eget rum :D Om vi kommer bo kvar så länge vill säga.. Tomten var rätt stor. Men det ligger massa plattor på tomten som ska bort!! Då blir det ännu större yta! Och sen det mysigaste är att det finns en inglasad altan ;) Så huset var i helt okej skick men vi kommer att göra om och renovera så det blir super snyggt och i våran stil!  Men inget är ju klart än.. Allt handlar om pris och hur långt vi vill sträcka oss! Men... vi har lagt ett bud!! :D

Det finns ett annat hus som jag såå gärna vill ha!! Det är bara för fint! Men det kommer vi nog ALDRIG få råd till..lånen kommer bli alldeles för höga. Men vi ska på visning iaf :) Kanske kan få lite inspiration :D

Från det ena till det andra så var helgen som var en riktigt mysig helg :) 

Sara var hit på fredag kvällen och vi styrde upp med kladdakaka, glass och godis! En massa gos med nova och skitsnack. :D Sen kom Novas morbror Jeppe och joel insnubblandes vid en sådär halv 12 tiden på kvällen. hahaha! Och neej.. dom var inte nyktra. Men glada och roliga :) Dom bussa och gulla massor med Nova. När killar är fulla blir dom mer sentimentala,gladare och keliga! Det osa fylla om dom men nova skratta hela tiden och tyckte det var skit kul :D

I lördags var jag, svärmor och Nova på marknaden i alunda.. WOho!! :D Den var... skitdålig!! Stod typ 3 stånd( heheheh) =P en brandbil, 3 thailandare som sålde mat och en ponny som stod och trampa som ingen red på!
Ja just! Kruk-kastning var det ja! hahaha.. snacka om värdelös marknad ;) Men träffa lite bekanta iaf. Jeppe kom ner och Svärmor handla thai mat till oss från marknaden. Så vi gick hem till oss och åt. Den var dock mycket goood!! Svärmor strykte mina gardiner till köket och jeppson satt upp dom. Tack för de! :D

Och i söndags var jag och svärmor (och nova såklart) till ikea och shoppa! För mig blev det en stor golv lampa, grytlappar, fina burkar och en massa värmeljus. Och skor köpte jag oxå.. fast inte på ikea då ;)

Så helgen rulla på bra. En mysig och trevlig helg :) Ser fram emot helgen som kommer. Då är jens ledig!!! :) Och jag tyckte han prata om att vi skulle till Danne och Nathalie på lite middag osv. Trevligt!! :)

Måste tillägga att vi tycker att det är superkul att våran käre vänn joel har träffat en riktigt trevlig och snäll tjej! Dom var här igår kväll och hälsa på. Tummen upp för de! :D

Nu ska jag göra i ordning törnrosa som ligger i babygungan och sover. Vi ska ut på en promenad med Jeppe i det fina vädret! :D

Vi hörs av gott folk!

Kramar från oss!


 

 





Kommentarer
Postat av: Ronja

Kul för er! :) Vad glad jag blir för din skull :) KrAM

2010-05-12 @ 16:26:50
URL: http://mammascharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0