3/3 - 10 - Skulle storhandla men hamna på Kina Restaurang ist!

Varför varför varför slutar det inte snöööa?? Gud vad jag tjatar om det. Men det är ju helt värdelöst! Det räcker nu!! Jag förstår att lill-älsklingen inte vill komma ut någongång.. Den har det ju varmt och skönt inne magen. Kommer nog säkert få vänta 2 veckor till då det förhoppningsvis blivit lite varmare.. :P

Men neeej bebis! Kom ut till mamma&pappa nu! Vi och många andra väntar ju på dej, där inne gör du ingen nytta längre.. Du är ju fullgången och allt :)

Idag då så bestämde vi oss för att storhandla i stan och köpa lite smink till mig eftersom jag fick massa pengar och presentkort i present!

Det blev liiiite ändrade planer.. Jag tappade min piercing till läppen så vi fick gå till darkwell och införskaffa en ny
Jag glömde både pengarna och presentkorten hemma. Doooh..!! ><,

Sen blev vi hungriga så vi åt kina-bufé och sushi på east city!! Ååå guuud så gott!
Och nej.. ni som tänker "sushi får man ju inte äta som gravid" Men jag åt dom som de bara var avokado och räka på =)

Vi var sååå mätta efter lunchen och jag hade lite ont och vi började bli trötta. Så både jag och jens var helt otaggade på att storhandla. Så vi strunta i det helt enkelt, åkte hem och bestämde oss för att storhandla och handla lite smink till mig på fredag ist efter jens slutat jobba. hahha.. Vilka stjärnor! :D
Fikat hos svärfar har vi oxå hunnit med.


Och ni som undrar hur lilla jag mår och om det händer något inom bebis-vägen.
Så är det ganska lungt på den fronten.. Har mina sammandragningar och "mensvärk" men inte direkt några kraftiga värkar eller så. Man är mest tung och otymplig. Kissnödig hela tiden. Och bebis är ganska bökig av sig.
Den lägger sig så roligt ibland. Den kan ligga på ena sidan av magen, så på ena sidan kan den nästan vara "platt" och den andra sidan har man en stor klump så magen är helt sne!

Och sen har h*n en så otrolig hicka!!! Den hickar flera gånger om dan och kan hålla på i en halvtimme ungefär om inte längre. Hela magen hoppar. Tycker så synd om den, borde ju vara jätte jobbigt och ha hicka jämt!
Bm sa att om den hickar mycket i magen så brukar dom hicka mycket när dom kommer ut oxå. hehe ^^,

Jag kan säga att den hickar för fullt nu!!! Den dricker väl fostervatten lite för fort kanske..törstig krabat!
Säger som Mats säger till tobbe i en annan del av köping - Drick luuuuungt! :D

Älsklingen jobbat natt, suck! Men det brukar gå bra. Han åker vid åtta och jag kanske lägger mig vid 12. Så jag behöver inte vara vaken själv så länge. Det jobbiga är bara när man har så ont så är det tryggt att ha honom nära. Då kan han hålla om mig och ge mig lite skön massage på ryggen :)

Men fick ett sms från min svärmor Ingela att hon kunde komma och sova på soffan och vara hos mig inatt om jag inte ville vara ensam. Gullig! Det känns tryggt och bra! Tur att man har någon som bor riktigt nära! :) <3

Jag har inte ätit någon riktigt middag eftersom vi åt så mycket till lunch! Men jag köpte med mig suchi hem så jag tänkte försöka peta i mig ett par bitar iaf. Men jag känner mig inte alls hungrig egentligen.. men det gör jag ju aldrig :/

Ha det så bra mina vänner så ska jag försöka hålla er så uppdaterade jag bara kan! Många som vill veta hur det går och om det händer något. Så.. I Keep in touch!

Kramar

 
Tittar man på vänster sida så ser man att magen
sticker upp mycket mer på den sidan! Där gillar
bebben att ligga :)


hihi! Bebis putar ut med lilla rumpan!


Kommentarer
Postat av: Anna

Min Bm talade om för mig att hickar de mycket imagen så fortsätter de efter födseln och oftast så äter de mer och pga det. I början kan de inte skilja på hickan och hungerkänslor. Det märktes på min skrota, hon hickade massor i magen och gör det fortfarande och äter massor och ofta:) Så det måste ju stämma.

Vad spännande att det kan bli när som helst nu:D

2010-03-03 @ 22:24:06
URL: http://tobotroll.bloggplatsen.se
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Söt mage :) snart kommer bebisen!

Har du nån gissningslista med va folk tror att det blir för kön? :)

2010-03-04 @ 09:58:01
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Anna

Anna - Kul att du säger det! Så man inte blir förskräckt sen när bebisen kommer ut och vill äta hela tiden? Men ger du din tjej mat då när hon hickar och tror hon är hungrig? :) Man tycker ju att det borde vara jobbigt för en liten bebis att hicka så mycket.



Melinda- Ja, snart så är bebben här!! Just nu känns det ju som att det står väldigt stilla.. :( Men det kan ju bara smälla till :)



ja. Några enstaka typ 2-3 stycken tror på tjej medans resten tror på kille. :)



Vad tror ni? :)

2010-03-04 @ 11:57:07
URL: http://lillabellyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0