28/3 -10 - 15/3 Kom lilla Nova till världen!

Vår Älskade Lilla Nova
har äntligen kommit ut till oss.
Känslan och Lyckan är obeskrivlig.
Nu är vi en lycklig familj!

15/3 - 2010
04.45
bestämde hon sig för att
kika ut! :)

Jag har verkligen inte varit inne på bloggen på evigheter. 2 veckor ungefär. Sist jag skrev så trodde jag att jag skulle gå över minst 1 vecka till! Jag hade inga direkta "känningar" att något var på g. Men samma (Lördag 13/3)dag som vi var hemma hos föräldrarna så satte värkarna igång vid 22 tiden. Jag trodde det var magknip men så var inte fallet! Jag kommer att återkomma med en förlossningsberättelse.

Tiden efter förlossningen har varit underbar. Man har svårt att förstå att det är ens eget kött och blod som kommit ut till oss. Hon är en riktigt liten sötnos som drar mycket uppmärksamhet till sig :)
När man tittar på henne kan man bli alldeles sentimental och lite gråtfärdig! Tänk att detta lilla underverk har jag och jens skapat. Rätt otroligt ändå :) Våran lilla prinsessa! :)

Vi har haft mycket besök hos oss och så har vi fått enormt mycket kläder och gosisdjur m.m! Vi är så tacksamma över det! Och vi kommer ha mycket användning av det!

Jag har börjat återhämtat mig väldigt bra nu. Jag hade en riktigt jobbig förlossning då det tog 24 timmar att få ut henne. Och jag hade värkar i över 30 timmar.

Efter vi åkt hem från bb mådde jag pyton. Jag var världens lyckligaste men hela min kropp var ett vrak. Jag sprack ingenting, tack och lov för det! Men fick bristningar i nedre delen jag grät varje gång jag skulle kissa. Det blev bara värre och värre. Jag fick bita hårt i en handduk varje gång jag skulle kissa. Och tårarna bara spruta på mig och jag hoppa och trippa runt på tårna och kunde inte sitta på flera dagar. Vi sökte för det flera gånger men fick bara svaret " Det kan vara så".  Till slut gick det inte längre. Jag kunde knappt ta hand om Nova pga av smärtan. Så åter igen ringde vi gynakuten på natten och vi fick komma in. Det visade sig att jag hade en ordentlig urinvägsinfektion. Och det fick jag gå med i flera dagar!!! + försöka ta hand om en nyfödd liten bebis. Utan Jens hjälp hade jag varit körd.

Nu har jag iaf fått antibiotika och jag är en helt ny människa igen med massor av energi i kroppen! Nu kan jag mysa, gosa och pussa på min lilla tjej i evigheter!

Älskar Dig min söta lilla Nova!

Nu i helgen har vi varit hemma hos mina föräldar!
Så underbart att åka dit. Man får så otroligt mycket hjälp och avlastning! Vi har fått sova massor :) Och fina middagar varje dag med förtätter och efterätter. Hon är grym min kära mamma och absolut världens bästa mormor! Hon gör verkligen ALLT för oss och lilla Nova.

Min kära syster med familj har oxå varit hemma i helgen. Verkligen supermysigt! Man har ju världens bästa storasyster. Hon har verkligen god hand med Nova och gjorde to.m manikyr på henne idag. Så duktig så :)

Storebror och Stina kom hem idag och hälsade på. Kul att träffa dom. Det blir inte så ofta. Även dom fick träffa Nova för första gången. Och såklart hade Thomas kameran med sig så det blev en massa massa bilder på Nova. Det gillar vi! :)

Nu ska jag vila en halvtimme. Svärmor kommer förbi och vi ska beställa lite mat från gossens och ta en riktigt lugn söndag kväll:)

Får passa på nu när pluttan sover!

From nu ska jag bli bättre med uppdatering. Att ha en liten bebis kräver enormt mycket tid och man har massor att stå i hela tiden. Sen får man försöka sova när hon sover.

Tack alla ni för alla gratulationer!

Massa Kramar från Mig och Lilla Nova som precis nu vaknat. Så.. I have to go! <3





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0