13/3 -10 - Det har blivit väldigt dåligt med uppdatering.. I know!

Idag har vi gått över 6 dagar.. Det är rätt påtagligt. Jag har starka och kraftiga sammandragningar och molande "mensvärk". Nästan varje dag känns det som att något kan vara på gång. Men då avtar allting efter ett tag och hoppet förvsinner.

Jag sover sjukt dåligt eftersom jag måste springa upp och kissa 4 ggr per natt. Och nu finns det ingen bra sov ställning heller. Allt är bökigt och knöligt och jag försöker bädda upp med kuddar. Huua... vilken gnällspik jag är!
Men men.. det får ni tåla!

Både Jens och jag är otåliga. Vi vill ha våran älskade lilla bebis hos oss nu! Vet inte hur många samtal och förfrågningar vi får varje dag om hur det går och om det kommit någon bebis. Vi förstår att folk är nyfikna! Hur kan man låta bli att vara. Många som följt oss på våran "gravidresa". Jag blir oxå nyfiken när andra ska få barn.

Var hos bedömmningsmottagningen förra veckan, hade ctg på mig.. Det visade att jag hade otroliga sammandragningar. Dom frågade om jag hade haft så länge. Och det har jag ju haft ett tag. Men då var dom så intensiva så att om jag hade varit öppen något så hade jag fått åka ner till förlossningen direkt. Men såklart var jag inte de! Har dock fått tabletter att sova. Men vad gör de.. jag får ju ändå inte min lilla bebis :(

Jag har hört och läst om många som gått över 2 veckor.. 17 dagar!! Har en känsla av att jag kommer va en av dom! Min syster gick över 10 dagar och det där går ju lite i generna.

Vi får helt enkelt se det så att den kommer att komma, någongång! Om det så blir att jag blir igångsatt eller inte. Ut ska bebis och vi längtar! :) Men när vet vi inte.

Måste tacka min sötnosar Ida och Sara för en riktigt mysig fredagkväll! Det var verkligen huuur kul som helst att ha dom här! Men dom kan man skratta sig igenom en hel kväll :) Underbart! Jens och david kom oxå lite senare.. Jens hade jobbat och David hade grejat med hans och Idas nya hus. Ett riktigt renoveringsobjekt om jag förstått det rätt. Ska bli kul att se hur det ser ut sen! :)

Idag har jag tagit med ett varmt skönt bad och bara kopplat av. Har promenerat nästan varje dag. Det är skönt i det fina vädret! Men jag blir väldigt trött efter, så jag funderar på att bara försöka "vara". Måste spara min energi till förlossningen och inte köra slut på mig. Min Käre bror ringde mig idag oxå och fråga hur det var, han satt på tåget på väg upp till åre! Dom har hyrt stuga en vecka. åå va mysigt! Han hade hoppats på att han hunnit blivit morbror innan dom åkte men så blev inte fallet. Den kanske kommer i lagom tid tills dom kommer hem ist:)

I morse ringde min kära mor och ville bjuda oss på middag och sen blir det lite lördgasmys framför tv:n till melodifestivalen! Skönt att få komma "hem" lite. Och träffa mina kissebebisar Lexus och Pebban såklart :)

Svärmor ringde oxå och ville bjuda på mat ikväll. Tur att man har så gulliga och snälla föräldrar och svärföräldrar! Det känns riktigt bra och man känner sig lugn att ha dom så nära.

Får se nästa gång jag uppdaterar bloggen och vad som hunnit hända tills dess.

Tack mina kära vänner och familj för ett grymt stöd och peppning!

Och till min älskade sambo som inte vill något annat än att ha våran lilla bebis hos oss nu! Älskar Dig! <3


Skitig spegel och suddig bild men ni ser ju
hur tjock jag är! Jag spricker ju snaart! :)





Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Ja, den lilla tösabiten kan ju inte stanna därinne för evigt ;)

2010-03-13 @ 18:13:36
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0