24/6 - Motgångar - Medgångar - Midsommar!

Herregud vad jag är värdelös på uppdatering??  Typ varje dag tänker jag att jag ska slänga in ett inlägg, för det blir ju så sablans låångt jämt! men men det blir så när det är fint väder och har annat för sig :D

Men hmm.. vart ska jag börja?

Vi har lite med med och mottgångar just nu!

Då syftar jag på våran bil som ikke vill starta! Nu har vi köpt nu soppapump, micke och jens satte dit den och den starta så fint såå! Stod på tomgång i 5 minuter.. sen la den av. Damn!!! Nytt försök idag IGEN!

Min mobil skulle jag vilja köpa ny, trotts att jag älskar den!! Men den börjar bli knäpp och luckan får jag inte dit längre heller :(  Mobilen är ju bara ett år!!  MEN nu la jens mobil av igår med!! Bara sådär :O Inte kul alls..


En STOR mottgång! Är att novis VÄGRAR ta flaska!! Efter den akuta händelsen med novis då vi var tvugna att åka in med ambulans, så den dess HATAR hon flaskan. Så det är kämpigt när vi måste ha barnvakt. Men det får gå! Man får typ spruta/hälla försiktigt i henne ersättningen. För hon måste ju ha mat! Hon blir gääälen men hon sväljer ju så ja.. Vi får kämpa på helt enkelt!

Dags att höra lite positiva saker kanske?

Kan ju börja med att min dator är fixad!! Wiihuu!! Har saknat den såå :D Får den i morrn.

Novis har fick sin 3 månader spruta förra veckan. Hon sa knappt ett ljud! Och inte blev hon dålig heller. Lite extra mammig kanske :) Duktig bäbis!

Sen måste jag säga att förra lördagen var grym! Vi var ut på bj allihop.. och fy tusan vad kul jag hade! :D Dansade massor, träffade vänner/gamla klasskompisar, drack och hade en guld kväll! Det behövdes. Jens blev jävligt as kalas kan jag säga. Men huvudsaken att han hade kul. Vi saknade såklart nova aaas mycket så sebbe kom och hämtade oss och schussa hem oss till mor&far runt 4 på natten! Och där låg novis och sov sött bredvid mormor. Dagen efter har vi nog aldrig varit så trötta. Men ingen h-värk för min del. Underbart. Vi var hemma hos päronen hela dan och kolla på kunglia bröloppet heeela dan + åt gått och sov en massa:P Skönt att va hemma hos mammi och pappi. Vi stortrivs där! Och nova med.
Så vi åkte hem på söndan. Drog upp till joel och carro, även sebbe och david var där. Åt tacos,hyrde film och hade riktigt trevligt! :)



Men nu ska ni få höra vad lilla anna ha gjort.. JO! Jag har varit på mitt första träningspass!! Igår. ett friskis pass medel! De var verkligen kul och sjuukt jobbigt! Jag är oacceptabelt otränad! Men det gick bra iaf! Idag vet jag inte om jag sträckt varenda muskel eller om de bara är träningsvärk? haha :P Jaja.. Det var behövligt iaf. Lite stolt faktiskt över att jag ens pallra mig iväg :) En början!

Midsommar står på schemat! Och det har varit fram och tillbaka om hur vi ska göra. Om vi ska till öregrund till joel stuga eller va uppe hos päronen-SJÄLVKLART ska vi vara med våran bäbis. Henne vill man ju inte lämna bort. Hennes första midsommar och allt :)
Jag lämnar inte bort henne mer en över kväll. Vi har tagit ansvaret och blivit föräldrar och då får man anpassa sig efter det med. Hon behöver ju oss dagligen och hon är ju faktiskt bara 3 månader. Liten skrutt! Hon är ju vårt allt och jag klarar inte vara borta från henne mer än ett par timmar. Får ju abstinens för sjutton :D

Men iaf så drar vi upp till ekeby. Storebror och stina och lite annat folk kommer va där så det kommer bli kanon kul tror jag! :D Mat, dricka, nubbevisor, dans och lekar. Men det viktigast. Vi är tillsammans hela FAMILJEN! :D

Nu har nova lessnat BIG TIME! Hon ligger och sparkar på mig!!

Men ha en grymt bra midsommar alla!

Många soliga Kramar från oss!





 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0