Varför drömmer jag så mycket om dig?

Förra året i slutet av september dog min älskade mormor under tiden jag och jens var i turkiet. Jag fick inte veta någonting förän dagen efter jag hade kommit hem. Det gjorde verkligen förbannat ont. Mormor bodde inte så långt från oss när vi var små. Gångavstånd. Jag var jämt där. Varje dag. Innan jag fick dagisplats så var mormor "dagmamma åt mig" och jag minns allt vi gjorde som om det vore igår! Vi bakade, sparkade fotboll,läste böcker,bygde lego,måla och rita och sist men inte minst löste korsord! Mormor var en hejjare på de.. Och lärde även mig hur man gjorde.. Så jag är en hejjare på "nalle krysset" i allers tidningen.. haha XD
Sen flyttade hon ner till alunda, bodde där i många år. Men hon fick flera tia-attacker (propp i hjärnan) som under längre tid ledde till demens. Ju mer åren gick destomer glömde hon bort saker. Men jag hälsade fortfarande på henne lika ofta. Jämt efter skolan. Promenerade,spelade spel,fika och löste korsord m.m.. Och varje gång man kom sken hon upp och frågade alltid "Har du slutat skolan nu?" Fastän man hade slutat skolan för många år sedan och jobbade var det samma visa :) Men sen nu efter hon gick bort så drömmer jag om henne OFTA. Mycket om när jag var liten och allt vi gjorde osv.. Har aldrig drömt om henne förut så som jag gör nu.. Är det något du försöker säga mig lilla mormor? :) Saknaden är stor.. <3


Från det ena till det andra... Så kämpar vi som 17 med vårat kök!! Och vilka uuuunderbara medhjälpare vi har! Kan inte tacka alla tillräckligt.. Utan er hade vi aldrig kommit så här långt :) Nu håller vi på och sätta in inredningen i köket. Så vi ser ljuset i tunneln. Äntligen! :D

Jag har planterat blommor i blommlådorna vid entrén idag. Blev så fint så! Ska ner och vattnta lite i rabbatterna senare ikväll. Jag bara läängtar tills vi flyttar ner.. :)

Lite har vi hunnit roat oss iaf och haft sjukt roliga utgångar och grillfest! Jag kan inte säga mer än att förra helgen rockade.. var riktigt kuuul! Det spöregnade dock men med våran fina alltan så gjorde det inget. gick bra och grilla med! ;)  Så nästa... Kräftskiva!! :) Bara säga till om någon e sugen på att komma ;)

Vårat internet har inte funkat sen i lördags heller.. Så idag åkte jens in till 3 efter jobbet och fick ett nytt litet mobilt bredband. Ett rosa.. bara för min skull! I love rosa! :D

Så nu sitter jag här med mitt nya fina modem och det funkar utmärkt :) Men än sak.. Vad mycket mer man får gjort när man inte har internet? Thats for shoure.. 

Nu ska jag laga mat åt mannen i mitt liv och nova ska få lite potatis och majs pure.

Kramar 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0