Livet leker!

Sommar sommar sommar! Helt underbart med sommar! Så otroligt vackert.. Älskart!

Det har hänt/händer och sker en massa just nu. Kommer nog inte kunna skriva allt för då blir detta inlägg på tok för långt! Så får väl sammanfatta lite kort om vad vi har pysslat med under veckan.

Midsommar var hur great som helst. Mat i mängder, massa lekar och 5-kamper och en massa annat kul. Hela midsommarhelgen var bra. Min älskade far fyllde år på lördagen och min kära familj var samlad. Så mysigt, jag bara älskar när vi är samlade! Och min systerson bara växer... Han är så otroligt söt! 1 år och 8 månader. Han har en liten leksak som spelar musik. Så han gick och tröck på den, tog nova i handen och börja dansa. Och där stod gullungarna och skaka rumpa. Man smälte ju lite lagom alltså! :D <3


Nova i barnvagnen och wille kör!

Min kära syster, hennes sambo, wille och jag, jens och novisen åkte ut till farmors stuga i söndags och grilla och bada. Årets första dopp kära vänner! Jag är kräsen kan jag säga.. Men guuud så skönt det var i vattnet! Och vi bada med nova. Mysigt!

Nu har vi fått nyckeln till huset. Och det känns så j***a bra!!! Jag älskar det redan.. fast det inte är ordninggjort än. Min älskade sambo var superduktig och rev ut hela köket på bara en dag! Så nu har vi varit till IKEA och beställt ett nytt... 4 svängar tror jag vi har varit in. Jag har lessnat big time!! Det är inte lätt att planera kök kan jag säga.. Men nu är det beställt iaf. Priset blev mer än vad vi trodde. Men men. Mycket som tillkommer.. Jag är så glad för jag pekar och säger precis hur jag vill ha det. Och jens håller lixom bara med och så blir det som jag sagt hur jag vill att köket ska se ut. jag fick även välja färg på golvet i hallen och köket + tapeter i kök och hall. Men jag lovar... det kommer bli sååå snyggt!!! Hoppas jag.. annars får jag nog smörj ;) haha

Över till helgens bravader.

I fredags beställde vi som sagt kök som tog typ 4 timmar å IKEA.
Sen kom David och Sara och vi grilla hör utanför lgh. Sen kom David, joel, carro och karin och vi hade en grymt trevlig kväll!!

Lördagen var lika bra den. Vi åkte och bada med Danne och Nathalie i Rastsjön. Köpte med oss lunch,frukt och annat smarrigt. Var där i flera timmar. Sola och bada och mös med våra familjer. Åkte sedan hem, svira om och danne och nathalie kom till oss. Vi drog ner till baren och käka, upp till oss igen. Sen festa vi till det lite. Pumpa musik, drack gott och snacka en sablans massa :D Vi drog även ner till vårat hus och satt ute i våra fina nyinköpte utemöbler och åt jordgubbar ur vår rabbat! Det här kallar jag sommar...

Sen MÅSTE jag tillägga en mycket bra sak.. Ni vet ju att nova HATAR flaskan.. vi har provat ALLT.. bytt flaskor och mer därtill.. I fredags hoppa jag in på babyland och köpte nya nappar..Hon vill bara ha en sorts napp och den finns där. Ingen annan napp funkar. Hon är lite kräsen vår lilla tjej ;;) Iaf så köpte jag även en annan sorts "sugnapp" till flaskan.. Prova när vi kom hem.. och hon åt!!! Så nu äter hon ur flaskan igen!! Så grymt överlycklig! Nu kan man ju lixom åka iväg och träna, mm..göra sånt som man måste ibland utan barn! Jag har ju lixom inte kunnat/velat ha barnvakt tidigare.. eftersom hon bara ammar. Men nu så.. är det andra bullar!

Som vanligt blev detta inlägg inte så kort de heller =P

Jens är nere i huset och bilar köket.. Så jag och novis ska nog laga lite lunch och gå ner och äta lite.. UTOMHUS i våra egna fina UTEMÖBLER. ja.. Man kan vara glad för lite :) Livet leker!

Ha det så bra och akta så ni bränner upp er i denna hetta! :) Kramar

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0