9/1 - 10 - Dagarna rullar på!

Dagarna går så fort, nu är det lördag igen! :)  Det är ju precis så det ska.. för nu vill jag att tiden ska gå fort! Fram till mars iaf.. sen kan det få sakta ner lite igen ;-)

Det känns att man är "höggravid" nu. En liten mer smärtsam tid då ryggen gör rent ut sagt.. åt helvette ont!  Hugger i höfterna och en dryg "mensvärk" som jag kallar de sitter i hela dagarna.. När man ligger ner på rygg så trycker bebisen på kroppspulsådern och man kippar efter andan.. Visst låter det härligt? Nää.. nu ska jag inte vara så himla neggo.. Trotts alla krämpor så det ju trotts allt det bästa och underbaraste jag varit med om! :)

Vi älskar våran lilla bebis så himla mycket!

Sist jag skrev så hade vi varit hos bm. I onsdags och torsdags har vi grejat väldigt mycket hemma och fått våran lgh i topp skick! :) Jag har inte orkat så mkt annat, har ju inte mått så bra. Hade svärmor (Ingela) och svärfar (Tomas)  här på fika i torsdags.. Så kul att kunna vara samlade allihopa. Inte ofta det finns tid och då alla kan träffas samtidigt! Trevligt var de iaf! =)

Igår var det dock full rulle hela dagen trots 3 timmars sömn och sjukt ont i ryggen, så tog jag mig i kragen och åkte in till stan och träffa min lilla Jenny och henns söta lilla Ilias på 2 månader =) Arbetskolegorna har sagt många gånger att vi måste komma och hälsa på på jobbet! Och nu var det dags.. dom har ju trots allt varit som en "andra familj" :) Så jag jenny och lilla ilias brummade iväg till Stenis och hälsade på.. Shiit va kul de va! =) Dom uppskattar verkligen när man kommer och mycket kramar å mysprat blir de! =) Och en massa klappar på magen blir det ju såklart oxå.. Dom tycker jag kan ploppa ut den lilla snart så dom får se lilla underverket =)
Jag saknar Er på Stenis!

Sen hämta Jens upp mig och vi åkte iväg och handla till middagen vi hade igår! När vi väl kom hem kände jag några konstiga värkar eller var det nu var.. Gjorde förbannat ont och jag kunde inte stå rakt ens en gång :/ Aldrig känt så förr! Bm har sagt att om det är något jag är orolig för så ska man ringa förlossningen.. Men neej.. det ville jag inte! Kanske dom hade bett mig komma in och då hade jag fått ställt in allt för kvällen.. Tog alvedon och la mig och sov en timme.. Vakna upp och den mesta värken var borta.. Så det var bara till att ställa sig och laga mat! :) Och fick mycket hjälp av mig älskling som hjälpte mig med allt som skulle göras.

Sen kom Malin, Michel och Anna.. wiiie! =) Hela kvällen var hur bra som helst och vi pratade och skrattade om vart annat..munnarna gick i ett.. precis som de ska va! :) Och vi åt god mat.. Fläskfilégryta med kantareller och klyftpotatis.. mums! Synd att vi alla bor så långt borta.. det är sällan vi ses, men vi vet alltid vart vi har varandra så det känns bra ändå!

Så det blev en toppen fredag!

Idag är det lördag..får se vad dagen bjuder på.. Syster, Pierre och min favvo kille Wille är hos mammi och pappi.. Dom ska vara barnvakt för syrran och pierre ska gå på fest! Så vi åker nog upp och busar lite med sötnosen.. Ge honom lite 'kryapådigkramar' för han stukade foten här om dagen.. :( Inget brutet iaf!

Kramar





Lägger upp en bild på lilla spjälsängen! :) Söt va? :)

 


Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Ååh, va kul att du har blogg :D den här ska jag börja följa :)

2010-01-11 @ 00:16:12
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Va kul att du följer min blogg! :) Kramar

2010-01-11 @ 17:20:33
Postat av: Tessan- Kussen

Åh vilken fin säng :)

2010-01-12 @ 22:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0