29/1 - 10 - 500:- i värdecheckar.. inte så dumt! Och Snabba Cash.

God Morgon! Eller snarare god eftermiddag! :)

Sitter/halv ligger fortfarande kvar i sängen och myser under täcket med datan i knät. Idag händer det inte så mycket förutom att jag ska försöka mig på en liten promenad och posta ett brev, om jag orkar! Har värk i höfter och rygg.
Ska vänta på att jens slutar jobbet så ska vi åka in till Uppsala stad och se Snabba Cash! Äntligen=)
3 helger i rad har vi försökt boka bio men det blir fullbokat direkt och det finns bara dåliga platser kvar.. typ längst fram.. :/  Men i onsdags var vi snabba och fick platser längst bak :D thats nice! Mina päron ville oxå se den så dom ska oxå följa med.. Sen blir det nog äta ute någonstans på de..

Föräldrarutbildning var det igår :-) Det var kul att lyssna och mycket av det barnmorskan sa stämde gryymt bra! Nu känner man sig inte lika dum och konstig längre gällande hormoner och andra konstiga ting. Fick lära oss avslappning som innebar att man ska dra handflatorna från axlarna och neråt till rumpan och låren.. gasch vad skönt det var.. skönare än massage tom. Yes.. nu vet jens vad han ska göra när jag har ont och är lite uppe i varv. Guld!

Nu har jag fått hem massa värdecheckar på 500 :- från ett matbolag!

Tror jag inte berättat den historien.
 Det var så att vi åt pyttipanna här för några veckor sedan och när jag åt sved det till ordentligt i gommen, det var en liten glasbit som hade hamnat i maten! Inte så trevligt. Jag brukar aldrig klaga men skrev ett lite mail till det matbolaget om vad som hade hänt.  Dom mailade direkt tillbaka och bad hundra gånger om ursäkt och ville komma i kontakt med mig, jag gav dom mitt nr och chefen ringde upp redan dagen efter och bad återigen om ursäkt flera gånger om och ville gå till botten med detta. Jag skulle skicka tillbaka glasbiten och förpackningen maten låg i. Det gjorde jag. Sen i Onsdags ringde han och sa att dom skickat glas biten på analys och gått igenom varenda maskin men kunde inte hitta vad biten kunde komma från. För åttahundrasjuttionelfte gången bad han om ursäkt och skulle skicka mig 500 i värdecheckar i olika matbolag.. Hur bra är inte de? Det tyckte jag var väldigt schysst och på så sätt tar man verkligen hand om sina kunder! :D För jag tänker inte sluta handla av dom för den här händelsen. Igår fick jag hem checkarna så nu är det bara att handla :-) Happy Ending!

Vi åkte hem till päronen i Onsdags för att äta lite middag, precis när vi ska svänga upp på lilla grusvägen ligger det en bil i diket framför..typiskt! :/ Jens hoppa ur och kolla läget, och vem kunde det vara.. Jo Crille såklart som nog kört lite för fort å duns ner i diket. Men det var ju nästan snö storm ute och det var inte bra plogat så det är lätt att köra av vägen då. Dom försökte knuffa upp bilen, meeeen det gick ju såklart inte :P Men sen kom det en stor traktor och drog upp honom och vi kunde fortsätta hemåt. Jag åt så mkt mat att jag knappt kunde gå efteråt och inte nog med det hade mamsen gjort i ordning choklad pudding med grädde + fruktsallad!! Men jag åt på ja =) Eftersom det var snökaos ute sov vi kvar.

Ja, jag tänker alltid att nu ska jag inte skriva så långt inlägg..men jag bättrar mig aldrig! Varför skriver jag inte kortare och oftare för? Dumt. Det händer rätt mycket ändå i mitt lilla liv trots att jag tycker att dagarna går trögt ibland. 37 Dagar kvar till Bf :) jag längtar.

Ha en underbar helg kära ni! :)

Kramar

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0