20/1 - 10 Det måste få komma ut!

Denna dag har inte varit den bästa.. Känt mig rätt ledsen och nedstämd. Sårad på något vis. Av personliga skäl!
Egentligen är det ingen big deal. Ibland när man känner att vissa saker har gått över gränsen, måste man få ur sig det som ligger i ens lilla hjärna och trycker. Något som man går och funderar på och känner sig ledsen och förvirrad över. Jag är en sån person som gärna håller tillbaka det jag vill ha sagt och det som stör mig.. jag kan små gnabba lite om de, men har svårt att tala ut helt! För jag hatar storbråk.

Men när man har irriterat sig på något väldigt länge så brister det till slut. Och man talar om för den personen hur man känner och vad som gör en irriterad och arg. Men när man då förklarar hur man känner får man bara en jävla massa mothugg tillbaka! Det går inte bara att diskutera en sak utan 1000000 saker ska då tas upp vilket leder till kaos. Jag har märkt att först är man irriterad, man blir grinig och gnäller lite..personen i fråga lyssnar inte!! Men till slut blir man rent ut sagt förbannad och ledsen och säger till på skarpen! Då börjar storbråket! Den ena tycker att man bara gnäller och en sak hela tiden. Men det är för att man vill slippa det där bråket! Jag får nog börja ta mig i kragen och gå direkt på saken och våga ta det där storbråket. Vilket man behöver ibland. Ett bråk sen är det bra! Man är väl lite för konflikt rädd, vill ju bara att allt ska vara bra! Men som sagt denna gång är det ingen big deal.

Nog om detta! Jag behövde bara få skriva av mig lite. My Life My Rules My Words!  Right? :)

Nu mår jag bättre och är lite gladare igen. Jens jobbar natt. Och jag är hos mina föräldrar! Ibland är det bara så underbart. Man blir så omhändertagen. Man får både glädje, kärlek och värme! Och en massa mat och fika såklart ;) hihi! Och får gosa med min älskade lilla kissebebis Lexus. Och Pebban såklart!


I Måndags var en toppen dag! Jag åkte till min älskade bror och hälsade på. Han frågade om jag ville ta lite gravidfoton. Så klart! :D Vi höll på och fota från 1-16. Vi hade sjukt skoj. Testade en massa olika grejer.. Vet inte hur många foton han tog.. några hundra tror jag! Och så skulle man välja bort ett antal oxå.. hur lätt var de lixom? :) Fick dock bara med mig 4 foton hem.. åååh :( Men det är för att det tar evigheter att formatera om dom osv. Han berätta att han kan greja med en bild i 3 timmar :/ en annan bara knäpper och lägger upp..lätt som en plätt =)

Det var trevligt och jag hade riktigt kul! När jag kom hem ville jag bara lägg mig ner och dö..nästan.. Hade så förbannat ooooont! Hela ryggen var slut och en vidrig "mensvärk" fick ta massa alvedon. Jag är inte van vid att röra kroppen så mycket och stå så länge.. Jag är ju faktiskt höggravid. Och ändå klarade jag av 3 timmar. Det går fort man när man kul!

Men det var det värt. Nu har man många fina bilder och minnen från gravidtiden sen :)

Nää.. om man kanske skulle ta och få sin skönhetssömn kanske! I morgon ska jag till barnmorskan. Kuligt :)

Kramar



En utav bilderna som togs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0