17/1 - 10 Bra helg med trevligt umgänge!

Aa.. så har min helg sett ut ungefär.

Måste bara tacka alla för i fredags! Det var verkligen grymt kul och jag hade otroligt trevligt! :)
Jag, jens, sara, henke, sebbe och jenny möttes först upp vid baren och käka riktigt god mat. Jag tog Black and white med pommes och dom andra tog några andra kötträtter.. finns ju så mkt att välja på ;)
Jag som är en riktigt såsoman fick för mkt av det goda, hela tallriken var övertäckt med sås! Alldeles för mkt!  Och dom andra bara skratta..Jaja..

Kom och tänka på ett citat som arbetskolegorna sa till mig:

Det är inte korven man blir tjock av, det är såsen! ;)

Efter baren gick vi till ica och handla lite gottigheter.. Kladdkaka,popcorn och glass! bara en massa onyttigheter ;)
Sen knata vi upp till oss.. Spela Geni och Jeopardy.. Jag och Sara hade minst poäng i Geni.. Men vilka jävla frågor vi fick då!! Helt omöjligt att veta.. och motståndarna höll med ;) Men vi kom ikapp iaf, men vann gjorde vi inte. Det gjorde Henke och Markus. I Jeopardy gick det bra, jag å jens var ett lag.. och vara såå nära att vinna! Det blev utslagsfråga mellan oss och sebbe och jenny.. och såklart kugga vi på dom. Men vad gjorde de... Det var skit kul! Spela spel borde man göra oftare :) Sen kom crille, joel och david förbi oxå :)

Igår var det oxå fullrulle.. Vaknade ganska sent. Mamma ringde och sa att hon och pappa var i alunda och handlade och ville komma upp på fika. Dom hade köpt med sig stora mackor med räkor och ost, salami och brie.. aa det var guld! Inte nog med det hade dom oxå köpt färska semlor... gaah.. underbart.. min första för i år :)
 
                                                            
                                                           Underbara föräldrar!

Efter dom hade åkt kom sebbe och hämta oss. Vi åkte in till Uppsala och hanlda lite presenter till David som fyllde år. Och så köpte vi jätte söta bebis sockor/tofflor.. jag vet inte riktigt vad man ska kalla det. Små bruna tjocka björn tossor som är lite tjockare och sen en grå luvtröja med byxa till som det står babyteam 2010 på. sweet.

När vi kom hem vara det bara till att fixa iordning sig igen och bege sig till David för födelsedagsfest. Det var trevligt och god smörgåstårta hade han att bjuda på. Och en MASSA chips.. great! Vi var väl där en 4 timmar.. sen började vi bli lite trötta så vi tackade för oss och åkte hem tittade färdigt på Beck och mös lite ;)

Och sen idag då.. Söndag! har varit hel lugn för min del.. Jag skulle ha följt med på hockey, eftersom jens tjatat. Och lite kul tycker jag att det är att titta :) Men jag var en aning seg och så slängde jens ur sig att jag nog inte kommer tycka det är kul att sitta där och kolla..kallt och jobbigt!  Och det var väldigt dumt sagt.. för tror ni att jag ville följa med då eller?? Absolut inte.. jag tvär vägra. Inte vill jag åka på någonting som jag tycker är tråkigt. Sur blev jag och tog ett varmt bad ist. Han fick åka utan mig helt enkelt! Jag var inte på humör.

Sen började jag känna mig yr, trött och väldigt anfådd! Var tvungen att lägga mig.. tog pulsen och hade 120 i puls! I ca 2 timmar höll de i. Blev orolig eftersom jag gick och kräktes hela tiden oxå. Mådde skit. Sen kom jens hem vid halv 7 och då skulle vi vart på födelesdagsmiddag hos hans mamma eftersom jeppe fyller år på tisdag. Tog mig i kragen och gick upp å fixa till mig lite snabbt. Jag var ju ändå tvungen att äta! Jag peta i mig pyttelite lassagne och lite glass. Det var gott men hade ju svårt att få mig. Men dom förstod, jag flåsa ju som en hund!
Men nu känns det lite bättre. Nu sitter vi och kollar på Vapenbröder och softar :)

I morgon ska jag träffa min kära bror! Han frågade om vi kunde träffas i lördags men då hade jag ju lite andra planer. Men han var ledig i morgon så vi spikade det :)  Vi hade lite "serious talk" härom dagen.. Vi har stått varandra riktigt nära och vi ringde varandra ofta förut. Oftast jag som hade mina små bekymmer och var ledsen ibland. Och då fanns han där :) Nu har vi glidit ifrån varann lite.. Vi har ju våra egna liv och hörs inte lika ofta. Jag som är lite känslig nu har blivit väldigt ledsen över att inte höra från honom lika mkt, speciellt nu när man är gravid! Han sa då att han bryr sig om mig jätte mycket. Och att han haft lite svårt att acceptera allt. De har gått så fort! Ny kille igen, ganska snabbt inpå mitt förra förhållande, sen flytt och nu barn på g!

Han tycker att han inte har någon koll på mig längre, han hade det mer förut! "storebror beskyddar"
Nu när han förklarat så förstår jag honom fullt ut.. Lillasyster är inte så liten längre utan har ett eget liv,lägenhet,sambo och familj på väg! Han var bara orolig och rädd för att jag skulle bli sårad.

Det betydde så mycket att höra det. Få en förklaring :) Och thomas tyckte lika.. att det var bra att jag tog upp de och hur jag kände :) 
 
Så nu är mitt hjärta lite lättare! I miss you Broe! :)

puuh..långt inlägg, hoppas ni inte somna!

Kramar

Tyckte det passa bra med en liten bild på familjen :)

                                     
Mamma&Syster


Storebror


Pappa&Wille

Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

En händelserik helg med andra ord :)

2010-01-19 @ 21:58:59
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0