13/1 - 10 Jag vill men borde inte..

Tjugonde knut idag! 20 dagar efter jul... Varför heter det just Knut? Kanske för att det är Knut som har namnsdag idag.. Vad vet jag ;)

Och som vanligt är det vinterkarneval i Gimo! Rätt mysigt.. man går och kikar på alla häftiga byggen och dräkter som alla har gjort. Har varit utklädd ett antal gånger.. både när man var liten och lite äldre.. Men nää, nu är det roligare att bara kolla ;)

Jag hade tänkt att ja skulle åka dit och kika en sväng, men jens tyckte det inte var en sån bra idé..
Det förekommer ju trots allt mycket fylla och man blir ofta nerdragen i snön av folk som är utklädda.. Och ibland kan det gå lite till överdrift.. vissa tänker sig inte riktigt för! Det är ju såklart inte avsiktligt!
Men som jens sa så är det inte så bra för min del som är gravid i 8 månaden, det är kallt ute och man tar ju en stor risk att hamna i snön, halka eller vad som helst kan hända.
Även om man håller hårt i jens så kan ju även han bli anfallen av ett gäng 7 små dvärgar,snövit, pirater.. haha... ja man vet ju aldrig! ;)

Malin och michel skulle gå med oss och sara var sugen på att följa med.. tråkigt att inte få träffa dom men jag tror dom förstår..:) kanske man kan ses iaf :)
Det lutar nog mot att vi inte åker.. Men vi får se ikväll vad vi beslutar oss för 

Men OM vi kommer.. Don´t touch us! Och knuffa inte ner oss i snön eller hoppa på oss.. Hälsa kan man göra! =)
Tänk på att jag är höggravid och kommer hålla hårt i min älskling =)

Har precis slängt in en tvätt och fått i mig lite i magen! Får se vad jag nu hittar på.. funderar på att gå ut en sväng.. Det är ju så förbannat halt bara.. Jag har en tendes att halka till lite då och då, och man blir lika rädd varje gång!

Jag får uppdatera mig sen om hur dagen blev :)

Kramar!

 
 Lite bilder från dom tidigare karnivalerna i gimo! :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0