11/2 - 10 En sväng till förlossningen idag.

Precis. En sväng till förlossningen blev det idag. Som ni många vet har jag haft så sjukt ont i nedre delen.

Det gör skit ont när man ska kissa då det känns som man ska spricka!! Och när man är ute och promenerar så kommer den där "krampande" känslan och man vet knappt hur man ska ta sig hem. Nu har det blivit lite tätare och igår ringde jag min barnmorska om lite rådgivning. Hon tyckte det lät som sammandragningar. Hon sa åt mig att ringa till förlossningen och prata lite mer med dom. Det gjorde jag! Dom trodde samma sak som bm men boka in en tid åt mig idag klockan 10.

Jag var lixom tvungen att gå upp klockan halv 8! Dåligt jobbigt! Men det gick. Tog bussen in till stan. Gick till 85:an där jens jobbar. Han kom och mötte upp mig med en sparkcykel! En såndär som man står med benen på varsin sida som dom har på sjukhus. Han sa att det var långt att gå till 96 där förlossningen låg och sa att vi skulle sparka oss fram i kulverten så skulle de gå mycket fortare. Jag höll fan på att garva läppen av mig. Jag skämdes och sa att NEJ jag går =P Men han insestera. Jag ställde mig på den förbannade sparkcykeln och han ställde sig bakom och satte igång att sparka! Jag lovar..Det såg inte klokt ut! En annan bara gled med ;)
Jens undrade vara alla glodde så mycket för.. Ja, det kan jag säga att det hade jag oxå gjort om jag sätt detta!
Jag skämdes, men det var faktiskt lite kul! ;)

Väl inne på förlossningen så fick jag göra en viss jobbig undersökning som nog inte är så populärt hos många tjejer ;) aah..Gynundersökning!  det var bara till att slänga upp benen och man kände sig en aning blottad :P
Jag låg och stirra upp i taket ja ;D


Men Men.. What to do? Hon kände och klämde. Ont som FAN gjorde det. Och sen togs det lite prover.
Allt var normalt. Skönt! Hon sa de att vissa kan ju ha jätte mycket sammandragningar.. vilket jag har! Och tydligen är det sammandragningar jag får när jag sk uträtta mina behov! Och när jag är ute och går osv.
Och det kan vara väldigt jobbigt.. mhmm..!! Verkligen.

Sen var det bara att sparka sig tillbaka igen. Denna gång gick det undan! Nedförsbacke nästan hela vägen. Jag som stod längst fram sa åt jens att sakta ner!! Jag får dödsångest! Då börja han skratta ;)
Jens "släppte" av mig och jag tacka för åket hahaha! Han återgick till arbetet och jag skulle ta bussen hem.

Jag tänkte ta stadsbussen ner till stan men valde att gå för att jag ville röra lite på mig. Bra med promenade tänkte jag. Det gör jag aldrig om. Det gick bra till jag kom till svandammen. SEN! bröt helvettet loss.  Jag fick så förbannat åt jävla ont! Det slet och värkte i kroppen. Det kändes som min livmoder skulle spricka. Det känns som när man får håll men 1000 gånger värre! Benen värkte och jag visste seriöst inte om jag skulle ta mig ner till bussen. Jag gick med myrsteg och släpade mig fram iaf. Satte mig på bussen och kved! AAAJ så ont det gjorde :(  När jag väl kom hem slängde jag mig i sängen. Vi skulle på föräldrarutbildningen idag halv 3. Jag ringde Jens och sa hur ont jag hade. Det blev ingen utbildning för oss idag. Skulle omöjligt kunna sitta 2½ timme på en stol. Nu är det bara vila som gäller! 24 dagar kvar. Låt mig inte gå över tiden! Men det är ju vanligast som förstföderska :(

Igår var jag iaf till stan och träffa min malin! Hur kul som helst! Man har ju en hel del att prata om, speciellt när man inte ses så mycket :) Vi åt sallad på Cupido. Och hon fick både se och känna när lillen böka och sparka runt där inne. Sen kikade vi i affärer. Ååååh vad fina vårkläder det har kommit!! Jag vill ha! :(  
Efter några timmar i stan var jag som vanligt helt utslagen efter allt knatande och hade ont. Ögonlocken hängde! 

Jens sa åt mig att gå och vila. Jag sov från 6-9. 3 timmar. Great! Jag fick räkna får natten kan jag säga.
Under dom timmarna jag sov hade vi främmande av jens farbror med familj. Så social man är! Men jag mådde ju inte så bra och jens lät mig sova. Lika bra. En väldigt fin blomma fick vi som hette "mor&dotter" gulligt av dom :) 

Nu ska vi försöka få i oss något i magen. Usch. Jag är aldrig hungrig nu för tiden. Mår mest illa.
Men vad gör man inte för sin bebis. Den behöver mat :)

Kramar




Malin och jag för rätt längesen ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: malin

hejsan! hoppas allt är bra, tänkte bara säga att jag fick elias 1 vecka före, så han eller hon kan ju komma före med, om du har tur ;) jag tyckte att jag va stor då och 1 vecka till kan ju göra mkt. ;) men jag hoppas att allt går bra hur det än blir.. kramar från mig och elias

2010-02-11 @ 18:33:32
URL: http://malinsvenson.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Åå va skönt att du fick Elias en vecka före! Jag hoppas det blir så för mig med! :) Blir det exakt en vecka innan för mig så kommer bebisen på min födelsedag (och min mammas).. skulle va lite kul. Men kände du att han var på väg då eller hade du mycket värkar och sammandragningar innan? :) Stor Kram till er!

2010-02-11 @ 19:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0