8/2 - 10 Helgen är över och vi går in i v. 37 Great!

Helgen har varit både mysig och jobbig! Jag har haft en massa massa värk och kan bli jätte lessen och nästan otröstlig! Det gör så förbannat ont och man har svårt att slappna av. Bara "studsar" upp och ner mellan värkarna.

Så i fredags gjorde vi inte så mycket tog det ganska lugnt, tog en promenad och gick in till henke och hälsa på. Jens och han skulle tippa på stryktipset.. wiiie va kul :P Medans så satt jag och kolla in hyrfilmera på hörnan! Men eftersom henke redan hade dom på datan så hyrde vi ingen ;)
Sen stod det bullbakning på schemat! Klockan 8 på kvällen fick vi ett ryck och bakade vanilj bullar..Dom blev Suuuuper! Jens fick knåda degen..vilket jag inte orkade göra ;)
Såklart blev det fika efteråt och jens slängde i sig hela 6 bullar!! :O Socker-råtta! Man kan ju undra vem av oss som är gravid egentligen? ;)



I lördags så var vi iväg på lite festligheter. En bekant till oss fyllde år. Vi hämtade upp broder och stina, åkte upp till mamma&pappa och vidare till kalaset. Det var riktigt trevligt och det var gryyyymt mycket mat!! Bufé kan man säga och sen en massa tårtor till efterrätt. Jag blev sjukt mätt iaf! Det blev vi alla. Efter 3 timmar kände jag mig som en överkörd katt? Kunde inte komma på något bättre:P Jag hade bytt ställningar trehundraelva gånger.. Satt nästan under bordet, halvhängandes på stolen. Med det vill jag säga att jag hade skit ont!! Man är inte van att sitta still så länge och sen vara glad och social på de. Jag fick ta om samma mening om och om igen då alla frågade: Hur långt är det kvar nu? Känns det bra? Börjar du bli nervös inför förlossningen? Vad tror du att det blir?
Och jag svarade artigt tillbaka. Såklart att dom är nyfikna och det är kul att dom frågar! Men jag och jens tackade för oss och åkte hem. Köpte med oss till godsaker, slog på en film och mös. Jag somnade efter en kvart, helt utslagen!

Igår pysslade vi och greja hemma. Jens och hans pappa var och hämtade en jätte fin ek byrå! Som nu står i våran hall och glänser :) Vi blev bjudna på middag hemma hos mamma&pappa. Än en gång slapp jag laga mat! Så skönt :) Sen körde vi ner broder och stina till bussen, åkte hem och kolla på 'En annan del av köping"

Idag ska vi bege oss in til staden. Jens ska jobba natt så jag tänkte låta honom sova till ett! Vi ska hämta ut våran babybox! :D Ska bli kul att se vad som finns i den :) Vi ska leta reda på en affär som fixar barnvagnshjul. Det ska tydligen vara bättre med helgjutna däck! Då det ska hålla bättre. Sen kl 16 ska vi på en informationsmöte hos försäkringskassan. Ska försöka lära oss lite med gällande föräldrarpenning, hur mycket man ska ta ut osv. Förhoppningsvis blir man lite klokare! Jag hoppas att vi äter nog gott i stan sen oxå ;)

Jahapp.. om man ska få i sig något i magen kanske. LillaBellyn bökar och sparkar. Vill nog att jag ska röra på mig!

Ha en bra dag allihopa!

Kramar

LillaBellyn


UL-bilden! Väldigt suddig men man ser ju vart huvudet är iaf! :) <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0