4/2 - 10 Min Års-Summering 2009!

 

1.Gjorde du något som du aldrig gjort förut?
            

 Jag flyttade ihop med 2 tjejer Petra och Johanna som jag bodde ihop med i Flogsta och levde rövare i ett par månader! Började umgås allt mer med en gammal klasskompis  Jens. Som sedan visade sig att det fanns mer än bara ”kompiskänslor”  mellan oss.  Jag flyttade tillbaka till alunda tillsammans med honom och nu väntar vi vårat älskade lilla barn som snart kommer till oss den 7 mars!


2. Höll du några av dina nyårslöften?

Eh.. neej! Mitt löfte var att va singel minst ett år innan jag gav mig in i något nytt förhållande.

Meen.. Så blev det verkligen inte kan man ju säga. Men träffar man någon och allt känns rätt så varför sumpa den chansen?


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar?
Ja, några stycken!


4. Dog någon som stod dig nära?
Ja. Med en stor sorg lämnade min älskade mormor oss.

Jag saknar henne så otroligt mycket! Älskade Mormor <3


5.Vilka länder besökte du?
Jag och Jens åkte på en sol och bad resa till Turkiet!


6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010 ?
Ja. Våran lilla bebis! Och körkort kanske? Eeh.. har jag sagt många gånger ;)


7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas ?
15 Juli då vi fick nyckeln till våran nya lägenhet och samma dag fick vi reda på att vi väntade barn!


8. Vad var din största framgång 2009 ?
Att bli sambo med Jens och vänta vårat barn.


9. Största misstaget ?
Ja. Jag gjorde ett STORT misstag och säkert några små. Men inget som jag tänker ta upp. Alldeles för privat.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig ?
Dom första 4 månaderna av graviditeten mådde jag konstant illa, kräktes och fick nästan

Inte i mig någon mat eller näring alls. Men några dagar på sjukhus och dropp gjorde susen!


11. Bästa köpet ?
Måste vara alla babyprylar vi köpt åt bebisen.


12. Vad spenderade du mest pengar på ?
Alla nya grejer till lägenheten och babyprylar.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Pluset på grav.stickan och min älskade sambo såklart.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009 ?

Basshunter – Camilla    Manian – Welcome to the club   Janardana – I.O.U (Flogsta tiden)

Beyoncé- If I were a boy  Flo Rida – Right Round   Cecilia Wennersten – Det vackraste (låtar som jag och jens lyssnade på och som alltid dök upp så fort vi var tillsammans.)

Övrigt: Lady Gaga - Bad Romance.  Infinity


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år ?
Både och! Lycklig över vad som väntade. Men med alla dess graviditetshormoner har man varit mycket mer känsligare och haft lätt för att gråta.

16. Vad önskar du att du gjort mer ?
hmm.. vet inte om jag hade hunnit mer så mycket mer!

Eller jo.. tränat!


17. Vad önskar du att du gjort mindre ?
Festat? =P


18. Hur tillbringade du julen?  
Jag tillbringade julen tillsammans med familjen Jansson, sambo, respektive och bekanta!


19. Blev du kär i år ?
Yees.. det blev jag ;)



20. Favoritprogram på TV ?
oj.. kollade inte så mycket på tv. Hade så mycket annat för mig. Men en hel del mysiga hemma kvällar och film blev det.


21. Bästa boken du läste i år?
Läste tyvärr inte en enda bok.


22. Största musikaliska upptäckten? 
Lady Gaga.


24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? 
Pengar och smycken! Sen fick jag ett helt högtalarsystem av jens. Typ 2 månader senare. Men då var vi inte ens tillsammans. Gulligt! <3


25. Något du önskade dig men inte fick?
Nej. Inte vad jag kommer på.


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009 ?
Eeh.. Vi firade min och mammas födelsedag (vi fyller år på samma dag) dagen innan på Restaurang med familj och övriga vänner. På självaste födelsedagen jobbade jag först på dagen sen styrde vi upp födelsedags/inflyttnings fest i lägenheten i flogsta!


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre ?
Ett körkort hade ju inte suttit fel.


28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Dom första 4 månander. Partyprinssea! Levde loppan som om morgondagen inte fanns! Övriga månaderna var jag gravid  så det blev MYCKET mer stillsamt. Men har dock hunnit med en hel del resor osv! 

29. Vad fick dig att må bra ?
  
Bebisen i magen och mina nära&kära.


30. Vilken kändis var du mest sugen på?
huh? Ingen alls.

31. De bästa nya människorna du träffade?
Nya? … Petra och johanna! Och sen lite nytt folk på jobbet =)

32. Planer inför 2010?
Att bli mamma!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0