20/2 - 10 - Kan det inte bara sluta snöa??

Jag är så fruktansvärt less på snön! Det räcker nu.. Hur länge har det snöat nu egentligen? Sen i början på december tror jag. Jag vill kunna gå ut och promenera varje dag, försöker så gott jag kan. Man när det är riktigt kallt, snöit och halt ute så ligger det inte högst upp på listan.

Sen sist jag skrev har jag pysslat och grejat med lite allt möjligt.

Var till bm i tisdags. Allt såg bra ut. Men hon är ju för rolig! Lite snurrig och virrig men väldigt snäll och go!
Hon har för mycket i huvudet tror jag. Många mammor att ha reda på! När hon skulle mäta magen sa hon.. Jaa det här ser ju jätte bra ut!! 34 fullgång veckor precis! VAAA???
Jag och jens titta lite på varandra och jens kunde inte va tyst. 34? Vi är ju i vecka 37. Hon blev tyst och sen utbrast hon.. Ja jusst de!! 37 mena jag ju!

Och sen skulle hon känna om bebben hade fixerat sig.. och det hade den ju.. För det hade den gjort för 2 veckor sedan!!! Virrpanna! =P
Jaja.. Man är väl inte mer än människa. Man vet ju själv hur det är att ha lite för mycket i huvudet ibland.

Efter bm var jag iväg till frissan. Slinga håret lite grann och klippte mig. Syns inte så mycket. Men jag ville bara att det skulle skimra lite mörkare blonda slingor. Och det blev kanon! :) Satt där över 2½ timme. Men jag och frissören Fredrika kan babbla i evigheter. Jag gillar na! :D

I Onsdags var vi på besök med föräldrargruppen på förlossningen! Det var kul och se hur det ser ut och nu känner man sig inte lika nervös längre. Nu hittar man dit!

Sen åkte vi till gränby och åt Pizza. Mycket gott ;-) Sen shoppa vi lite och åkte hem.

I Torsdags va jens ledig så vi pyssla och greja hemma. Blev bjuda på mat hos jens pappa. Så duktiga som vi är skippa vi bilen och tog en promenad dit. Jag var väldigt tveksam eftersom jag har fått så ont dom senaste gångerna. Men det gick bra! Känns tryggare när man har någon att gå med oxå.
Vi åt lite pannkakor och sen satt vi bara i soffan och snacka lite skit :-)

Igår var vi hem till Jens mormor&morfar på fika. Jag ville ha ett recept av henne på en efterätt som är så gryyymt god! Så sen var det bara till att knata hem och baka ;-) Och kolla på hockey! Härligt Sverige som vann matchen! Själv tyckte jag den var rätt så seg. Dom slarva lite för mycket. Men huvudsaken att dom vann! Och måste skriva grattis till Anna Haag som tog silver! Duktiga svenskar vi har! :)

Idag har jag inte gjort mycket. Ska ta tag i den lilla disken och ta ett bad tänkte jag. Sen kommer jens hem från jobbet och vi ska över till hans mamma på lite middag! Snyltare vi är! Vi bara åker runt och äter och fikar. Men blir man bjuden så varför tacka nej? Och med trevligt sällskap för den delen.

Ha en bra helg allihopa!

Kramar


                           V. 38!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0