15/2 - 10 - 20 Dagar kvar till bf! :)

Yes.. nedräkningen har börjat! :) Idag går vi in på v.38 och har 20 dagar kvar till bf. En rätt härlig känsla kan jag säga. Det närmar sig med stormsteg!

Igår var det alla <3 dag!

Dagen började då inte bra.. Jag vakna vid 10 med en fruktansvärd värk. Och när man har så ont är man inte på bra humör. Eftersom jens är väldigt trött på mornarna så lät jag honom sova. Bara det att han sov till klockan 2. :/ Och jag satt uppe själv flera timmar med denna smärta. Jag kunde faktiskt väkt honom men tyckte han kunde få sova tills han vakna!

Hela dagen var jag så otroligt ledsen. Jag hade ont och jag grät, grät och grät! Helt sjukt. Jag kunde inte hejda det! Det var nog en blandning av smärta, oro, nervositet och ilska. Allt detta kände jag på samma gång.
På alla hjärtans dag och allt. toppen!

Men sen på kvällen gjorde jens iordning mat. Jag åt och kände mig lite piggare. Min syster ringde, hon visste att jag mådde dåligt. Sa att jag skulle ringa upp sen men klara det inte för då skulle jag bara gråta ännu mer. Så jag skicka ett sms och förklara. Och fick ett väldigt gulligt mess tillbaka :)


Sen kom gråten igen. Det lugna sig en aning. Och då kom jens med 2 paket! Vi visste att vi hade lite presenter att ge varandra men la det åt sidan ett tag eftersom det är ju roligare att ge när man är lite gladare och inte gråter. Lite opassande kanske ;)
Iaf.. så fick jag en jätte söt hjärtkudde som det står "I love you" på, ett till hjärta som det stod "världens bästa mamma" hehe :D Och sen gelehjärtan och EN STOR merci-choklad ask. Kvällen var räddad och jag var glad igen.
Så det blev en mysig kväll tillslut med min älskade!

Min underbara prins!


Idag har jag diskat och städat lite. Tog en promenad i det otroligt fina vädret! Jag skulle kunnat gått en hel dag. Men så blev det inte. Precis som förut fick jag så förbannat ont. Jag hasade mig fram. Fick sätta mig på huk och försöka andas ordentligt! Man såg att några titta lite. Tog typ 5 steg i taget. Tårarna börja rinna lite grann. Varje steg man tar så känns det som man ska ramla ihop. Varför får jag sådär??? Det går inte ens att beskriva känslan. Otäckt som fan.

Jag slängde mig i sängen och kved! Låg där över 2 timmar. Kunde inte gå upp.

Sen plinga det på dörren och det var lilla mamma som kom och hälsa på mig efter jobbet. Mian (syster) hade pratat med henne igår och sagt att jag inte mådde bra. Så då kom hon idag med en söt liten blomma och godis!

Hon är ju bara för go min mamma :)

Vi satt och prata lite och som alltid får hon mig lugn. Jag har fått höra att jag är en riktigt mamma gris! Och okej.. det är jag!! Verkligen. Skulle inte klara mig en dag utan henne! <3
Hon hjälpte mig att sätta upp en glödlampa. Jag tyckte det var lite läskigt och hålla på och klättra på stolar nu och greja i taket. Man är ju inte direkt smidig.

Sen laga jag lite kyckling i ugn med timjan sås. Typiskt nog så var riset slut!! åå.. så det fick bli pasta.. Men det funka :)

Nu ska jag inte göra så mycket mer. Hänga lite tvätt och vänta på att min andra halva ska komma hem från jobbet :)

I morgon ska vi till barnmorskan igen. Och efter det ska jag till frissan. Ska bli naaajs! :)

Kramar







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0