En dag på Nima avklarad :)

05.15 ringde min klocka i morse. Det var ju inte igår?? Men jag var skapligt pigg och gjorde mig iordning och traska till bussen. När Jag väl kom till 85 huset kände jag mig rätt vilsen. Vilken laburint allt var! TYckte det var lite klurigt att hitta men jag lärde mig fort :)

Fick gå med en supertrevligt tjej och en kille som tog hand om mig väl! Och jag ville vara med på allt,försökte hänga på så gott jag kunde! Mycket nytt, mycket att ta in och MYCKET konstigta termer och latinska "sjukhusord"
Det gäller att fråga heeela tiden, det visar ju att man är intresserad oxå! Jag tyckte verkligen det var en riktigt intressant dag på intensiv avdelningen NIMA.

NIVA

Jag fick se alla dessa apparater som pep och blinka hela tiden, fick ett litet "hum" om hur dom fungera.
Jag fick se när dom drog drän från halsen, visade massa kuffar och sen fick jag följa med en patient på en CT- röntgen! Vilket var jätte kul att se! Ja, jag fick göra en hel del så skulle kunna skriva massor men jag hade en väldigt intressant och rolig dag 85F! Och jag hoppas det blir fler tillfällen när det finns tid!



I övrigt träffa jag min Malin igår. Ååh vad mysigt det var! Vi pratade om allt, verkligen ALLT! Tog en fika på Changhal och bara njöt av varandras sällskap! Nova den lilla busungen ska ju bara få tag i allt. Hon lyckades få tag i ett kvitto som stod UNDER mitt vattenglas, röck till och där låg min kaka och svävade på vatten! Tack Älskling! Tur att det inte var te:t som häldes ut..

Nu sitter jag här och är alldeles tröööttt, tror att mitt hb fortfarande är lågt.. äter ju järntabletter men har ju inte gjort det så länge.. Äh, får ringa och kolla läget i morgon och se vad dom säger! Skulle ju ringa om jag kände mig minsta konstig eller hade ont.. bäst att lyda:)

Malin konstaterade igår att, det är NÄSTA VECKA det händer, det jag har väntat på.. Nu börjar jag bli riktigt nervös..tänker,tänker och tänker.. Kan knappt sova! Jag har lixom inte tänkt på att det är nästa vecka.. Förut var det bara ord och datum.. nu börjar det bli verklighet! 9 dagar kvar..

Nu står min Nova över allt och ingenstans. Just nu står hon mot soffan och "gungar" Så söt! :)
En fin överraskningsmiddag hade min underbara sambo gjort åt mig oxå när jag hade kommit hem.
I LOVE YOU!

 Ska lägga upp lite mer bilder sen på Nova och övrigt, men just nu orkar jag inte göra ett SMACK! Blir chill och mys hela kvällen.

Puss!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0