Över mina förväntningar & att visa sin kärlek..

Det är verkligen över mina förväntningar att det kommer bli väldigt mycket folk på dopet! Jag hade tippat på en 20-30 pers. Men nu är vi uppe i ca 60 personer!! Så himla kul att så många vill komma och dela denna stora dag med oss. Novas dag :) Och jag tror faktiskt att vi kan bli några fler.. En känsla jag har :)
21 Augusti  it´s the day! Då nova kommer få sina vackra namn och efternamn.. ;-)


Och hörrni! Nu är kaklet ditsatt i köket med. Gaaah så fiint det blir!
Så med en liten sumering så är:
*Golvet lagt
*tapeterna ditsatta
*Skåpena uppe (dock inte alla luckorna&lådorna)
*Bänkskivan är på plats
*Kaklet ditsatt
Kyl&frys ditsatt
Spishällen ditsatt

Så det börjar likna ett kök. Ett mycket fint sådant!

Nu är det bara  skruva i luckor och lådor. Dra el. Sätta in spisen och diskmaskinen.Sätta upp lister. Och lite annat som jag inte har sådär jätte stor koll på men som tar lite tid att fixa.

Det började med att jag hitta ett fint kök på ikea som jag verkligen ville ha. No mather what! Och jag måste säga att vårat kök liknar det väldigt mycket. Lägger in en länk på Ikea köket så får ni ser på ett ungefär vilken stil det kommer bli :) http://www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/kitchen/tools/kitchen_rooms_ideas

-----------------------------------------------------------

Över till något helt annat..
Jag har insätt hur viktigt Kärlek är. Och att man måste visa det varje dag för varandra.

All kärlek är som blommor, tar man inte hand om den eller vårdar den så kommer det så småningom att dö och kanske till och med ruttna.

True!

Våga visa upp den du älskar för hela världen!  

För mig är kärlek:

att hålla min hand när vi är ute,
kärleksfulla sms, frukost på sängen, blommor,
att han tittar på mig leende utan att säga något,
när han pussar på min hand,
att han är stolt över mig inför sina vänner och kan stå för mig,
sätter mig i första hand,
små gulliga överraskningar, typ mysig picknick, små presenter osv,
väcker mig med smekningar,  blir utbjuden på middag eller bjuden hemma på en mysig middag och hemmakväll and the list goes on...


Morgonmys för mig viktigt. Att man inte vaknar upp och allt är en enda stress. Det räcker med att man ligger och myser,småpratar och håller om varandra.

Att man ger sig tid åt varandra. Ibland kan det räcka med att man bara ska gå förbi varandra och då tar tillfälle att ge varandra en stor kram.

Att ta eget initiativ är jätte viktigt.

Man känner utan tvekan när man älskar någon. Man vill göra allt i världen för den personen!


Det handlar om att ge och ta.

 

 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0