Live Laugh Love

Nova sover och jag sitter framför datorn och gäspar.. I know!! Jag ska gå och lägga mig snart.. ;) Min baby jobbar natt.. Dislike! Tur att nätterna inte är många.. men ändå. Han hör hemma i våran säng.. bredvid mig :)

Mitt humör har varit upp och ner denna vecka. Jag har varit känslig, haft magont och tung i bröstet! Ibland blir allt lite för mkt med all renovering och därtill. Jag är fullt medveten om att allt detta behövs göra i en ganska rask fart för att det ska bli klart någon gång! Det har gått 5 veckor sedan vi började.. Och dom har tillbringat i princip all tid som finns där nere och jag är grymt imponerad av deras insatts. Och jag får hålla ställningarna hemma med mat,disk,tvätt städ och ta hand om nova. Och hjälpt till lite grann i huset med det jag kunnat och om nova tillåtit.
Men nu i början a veckan blev det bara 2 much!! Jag var sååå less. Jens har börjat jobba igen. Inga dåliga pass heller. Måndag - Söndag. endast ledig fredag. Och jobbat nu nätter denna helg + rusta kök. Våran tid har lixom försvunnit och vi har knappt hunnit ses någonting alls. Jag balla ut helt.. vart tokledsen bara sådär. Var jätte trött och hängig. Ok..insåg senare att det hade mycket att göra med att det var lingontajm på G! Vilket inte gör någonting bättre! Men sen i fredags strunta vi i huset och åkte till fyrishov och bada med nova. Hon njöt kan jag säga er! Och vi njöt av varandra.. Första gången hon badade i inomhus bassäng! Hon satt på en liten flytkudde med stöd och guppa omkring. Sprattla med bena och skrattade sådär underbart som hon brukar. Man ser på henne att älskar när vi är tillsammans hela familjen. Vår solstråle! <3

Sedan åkte vi hem och utanför stod Joel och carro laddade för en mysig kväll med tacos, film och en massa onyttigheter! Hyrde 18 and virgin.. Vi kan säga såhär att det var en riktigt B-rulle men rolig på sitt sätt. Vi skratta mest för att den var så sjuk ;) 

Igår skruva jens och hans kusin timmy lite skåp luckor och sedan drog vi vidare till päronen för att äta kräftor. Även omelett med svampstuvning och västerbotten paj bjöds det på. Jag åt så jag nästan dog. Och vad gör man då? Jo... man äter lite till och smäller i sig lite daimtårta på det med. Gott var det och mätt blev jag! Huvudsaken det :) Min snutt drog sedan och jobba natt och vi satte oss i soffan och mös med nova :) Sen kom jens till oss vid 8 tiden på morgon och kröp ner i sängen bredvid mig. Love it! =)

Nu ska jag ta min lilla dotter och krypa till kojs. Då brukar tiden gå lite fortare och min käre sambo ligger snart i sängen bredvid mig igen :)
Sara fråga om vi kunde ses i morgon så hon kommer en stund på dagen innan hon börjar jobbet och vi ska diskutera dopet lite.

LIVE LAUGH LOVE! = word!

 

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0