Novas Dopdag!

I lördags var det äntligen dags för vår prinsessas dop. Hon var så gudomligt söt i sina fina lite "gammeldagsa" klänning. Som även Jens,jesper och jerrie har haft!

Jag var så fruktansvärt nervös innan. Mycket för att det var så mycket som skulle göras och planeras. Allt skulle ju vara i tipp topp!

Dopet blev precis som vi tänkt oss, fast mycket bättre! När vi kom till kyrkan sa prästen att hon tyckte jag skulle läsa upp en bön. Och hur nervös blev jag inte då!? Inte övat eller något.. Men det gick jätte bra!! Och sara läste oxå ett litet avsnitt ut bibeln. Så modiga vi var!! :D Joel höll så duktigt i Nova och hon sa inte ett knysst under hela cermonin inte ens när hon fick vatten på huvudet. Hon bara skratta =) Jag fick gå fram och hälla vatten i dopfunten. Sen spelade och sjöng mina älskade föräldrar och min brors fantastiskt duktiga fästmö Stina. Jag har då aldrig hört något vackrare.. Inte på ett dop! Alla blev rörda och man såg hur folk ögon fylldes med tårar! Även jens grät.. Det var så fint! Och dopkaffet efter blev oxå super lyckat. Jag började med alla hålla ett rätt långt tal. (Inför 80 pers!!) Trodde att jag skulle svimma men det gick gallant. Fick mycket beröm efter. Och min söta rara Syster hade gjort en egen sång till Nova. "Novas visa" Och där fällde jag en tår.. Min bror hade gjort en jätte fin dikt som lästes upp. Jag måste bara lägga ut texterna på visan och dikten. Ni kommer bli imponerade! :D Dagen var toppen, blir rörd bara jag tänker på den! Och träffa all släkt från bådas sida + alla vännerna! Och den avslutades med middag hemma hos päronen med min kära familj. Trött och slut som artist efter all renovering,flytt,dopförberedelser och dop! Men glad. Väldigt glad!

Alltså ni kan inte ana vad lycklig jag är nu för tiden!!!! 
 
Idag ska vi åka till sthlm och köpa ny vagn!!! Wihooo..! Har lessnat på våran BIG TIME. Den är ju fin och så men lite för stor. Så denna gång blir det en Teutonia Mistral S. Gaaalet bra och fin vagn!
Och sen då?? Joo.. fick precis ett sms från sötaste carro som fråga om jag ville köpa hennes Iphone 3GS för baraa 2000!! Hon i pricip ger ju bort den.. tycker jag! :P Kollar man på blocket så ligger dom ju på minst 4-6000 begagnad. SÅ klart jag slår till!! Har så länge velat haft en iphone =) Och jag har pillat mycket på hennes lur och är helt kär i den ;) Snart är den min min min! :D

Nu ska tänka ut någon middag till mig och min älskade!! Sen bär det av till Sthlm för att köpa vagn och sen vidare till min favvo syrra och systerson för att hälsa på!! Wille är så gullig med Nova. Går fram och säger "bäbis" och sen vill han pussa henne på munnen hela tiden. Så söt min lilla gudson :)

Pussar&Kramar i massor!! Tänk vad generös man blir när man är på gott humör ;) hihi! <3







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0