Allt Allt Allt!

Jaa.. en rubrik måste man ju ha! :) Kom inte på en vettig sådan!

Tänk att jag oftast tar tillfälle att blogga när jens jobbar natt och nova sover. Ett rätt bra tillfälle måste jag säga.. När dom är hemma och vakna är man aldrig sysslolös ;)

Idag kom prällen på besök! Så himla mysig.. Hon är nämnligen fru till min "gamla präst" Jurgen som vi alltid hade i ekeby kyrka. En mycket rolig, skön tyskbrytanade präst som aldrig var tråkig att lyssna på! Och vi gjorde en oförglömlig konfirmandresa med honom till tyskland.  Hon sa att hälsade så mycket. Det var kul tyckte jag :)
Vi gick igenom dopet och allt kändes så toppen bra. Valde ut psalmer osv.. Jag kan säga att vi lääängtar faktiskt dit. Ska bli så kul att våra kära familjer,släkt och vänner kommer va där. Det är bara några få som tackat nej och inte kunnat. Ca 9 st!

Redan klockan 10 i morse kom hon..Nova satt sen och gnugga sig i ögonen så vi la henne. Och även jens och jag kröp tillbaka till sängen och sov,mös och slappa ända till klockan nästan var 1! Man måste faktiskt få ha sånna dagar oxå..Lite "alone time"

Men sen ringde svärmor och ville bjuda på våfflor. Det var smaskens..! Vi gick sedan ner till huset och jag satte i massa glasskivor i köksskåpen och jens skruva i lådor i skåpen osv... Jag älskar mitt kök redan.. så fint!!

Vi var till Öre i lördags.. Det var inte alls meningen att vi skulle dit. Alla våra barnvakter var ute och svira på annat håll! Men helt plötsligt kom Ingela och knacka på, hon hade varit i Skåne men hade åkt hem på fredan. Så då tog man tillfälle i akt och fråga om vaktis.. Och det gick bara bra de! Hon hade saknat ihjäl sig efter nova ändå så.. ;)
Vi hade sjuuukt kul. Först drog vi till joels stuga och mös där,flumma och blev rund under fötterna! Drog sen vidare till Öltälte och festligheterna fortsatta! Regnet stod som spön i backen, smicksur var man. Men fiina raketer fick vi se oxå. Jens tycker vi har så kul när vi är ute ihop, och tillsammans med vännerna såklart! Och jag håller med.. det äär verkligen kanon kul! Jag har aldrig en enda tråkig utekväll. Inte med så fina vänner som man har och med en så fin pojkvän. Mannen i mitt liv och far till mitt barn!

Jag har lust att skämma bort nova lite.. köpa massa leksaker! Funderar på att köpa nytt babygym,babygunga,gåstol och lite annat skoj. Bäst att inte köpa saker innan dopet skulle jag tro.. Kan va dumt ;)
Funderar även på ny vagn.. Nova vill ju se ALLT som händer!! Någon som har något bra tips på sittvagn? :)

Inatt drömde jag att vi skulle åka utomlands. Det stod mellan Rhodos och Cypern! 300 och 500 kr skulle det kosta.. Billigt va? :D Vi betalade och gick in i taxfreen..kände pirret i magen och DÄR! ringde väckarklockan.. damn! Ville ju drömma klart:(

Här om dagen var jag om jens med om något mycket pinsamt.. jag ville bara dö!! Samtidigt som vi garva läppen av oss!! Det var så pinsamt att jag inte ens vågar dela med mig av de..fast det skulle va kul..! ja..vi kan vi! <3

Jens hade suttit och kollat på lite resor i höst. Han ska ta ut semester då han hade tänkt..Så vi får se.. Skulle kännas bra med en liten resa utomlands med familjen. Jag vill till cypern!! Love it!!! Så najs där.

I morgon när jens vaknat så ska vi börja städa ur huset ordentligt..Så vi kan börja flytta in någon gång!!! :)

Nu ska jag försöka ta mig något att dricka..alla är på mig att jag dricker för dåligt... 1-2 glas om dagen räcker väl?? Så ser mitt dagliga vätskeintag ut..Jag hatar att dricka..Men måste bli bättre!! Inte konstigt att min kropp är lite ur balans titt som tätt..

Så jag får väl säga skål och botten upp! Kram på er!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0