29/4 - Tummen upp & Tummen ner


Tummen ner för Novas kolik som vi trodde hade blivit bättre men ICKE! Stackars liten har såå ont i magen och hon bara tjuuuter rakt ut när hon får sina magknip. Man ser verkligen hur ont hon har! Jag har provat att vara utan mjölk, kolsyrat och stark mat. Vi har haft minifom och sempersdroppar. Hon släpper tom tutten ibland för att gnälla. Och det brukar hon aldrig göra! Hon är mer mammig än förut. Och jag måste vagga, dansa och röra på mig jämt för att hon ska bli lugn. Lillskruttan <3
Och så klart tycker jens det är jobbigt eftersom han kan inget göra. Men när hon väl är lugn så är hon så go och glad! Skrattar jätte mycket och ligger på mage och tittar.

Så igår ringde vi en akupunktör i uppsala! Nu jäklar vill ja få bukt med hennes onda mage! Skär ju i hjärtat att se henne ha så ont.  Jag har läst MASSOR på internet och hört av andra att akupunktur ska vara jätte effektivt och för dom flesta har har koliken försvunnit på deras bebisar. Så varför inte prova? TÄNK OM?? åå så skönt!
-"Så håll tummarna"- :)

Tummen upp för:

Våran ett års dag i lördags som var tok mysig! Och maten var underbar. Vi satt utomhus vid Tzatziki och åt :) Lite kyligt men satt inlindad i filtar och hade infravärme ovanför sig. Vi satt och mös och prata massor och kom fram till att vårat förhållande är väldigt stabilt och allt känns toppen! iiiih :)

Novas grejer kom i fredags. Åå guud så sött allting var! Beställde 3 par söta tossor. Lite badgrejer. Mjuka skallror. en rosa bommullsfilt med nallar på och sen fick jag lite annat gratis. Får lägga och bild och visa sen :)

Våran bilder som jag framkallade har nu kommit. Så nu ska mamma&pappa "svärföräldrar"farmor och jens mormor& morfar få bilder på lilla Nova. Det är väldigt efterförfrågat!  Klart dom ska få bilder på barnbarnet/barnbarnsbarn =P

I Måndags var Emma med sin lilla Ida här på besök. Det var så grymt kul! Min rara lilla emma som jag umgicks med jääämt när vi var små. Vi skrattade och hade skit kul! Promenerade runt  i alunda och gick sen och käka på baren med våra små :) Ida var såå söt! När nova låg i babysittern och skrek gick ida fram och började gunga och då tystna Nova. Sen fick hon lite fina klappar på huvudet. Så söt och snäll tjej! Ida är bara 1 år och 4 månader :)

I Tisdags åkte jag och Ida (en annan ida) till stan! Och såklart var Nova plutt oxå med. De började med att Nova gallskrek hela tiden på bussen. Hur jobbigt är inte det för en mamma? :( Men jag tog upp henne och började vagga och då tysta hon. Sköööönt! Hon var väldigt gnällig hela tiden men det gick bra ändå. Ida var så duktig och gick med henne ibland och vagga så jag kunde titta lite oxå! Vi fick lite shoppat ändå :D Båda köpte skor! Även sminksaker och handväska. Sen käka vi goood pasta och prata massor. Hon är så go och helt underbart snäll Ida!

Sen igår var jens ledig så vi tog en promenad till hans far och fick mat. Och han busade hej vilt med Nova.

Vi har kommit fram till att hon gillar "gamla gubbar" hahaha.. nä då. Men hon skrattar jämt när hon får se hennes morfar och farfar :)

Idag ska jag upp till mina föräldrar i Ekeby. Jens jobbar kväll så pappa kommer och hämtar mig och mamma! Heeeela familjen kommer hem idag och moster och kusin sara! Så fullt hus kommer det bli. *åå längtar*

I morgon vankas det Valborg! På dagen får vi se vad som händer. Blir nog kvar hemma eller om vi tar en tripp till stan. Beror alldeles på Nova hur hon är. Tänkte ev be om lite barnvakt på dagen så jag kunde åka in med lite vänner! Men som sagt, det beror alldeles på! Det spelar ingen roll. Jag har ju min underbara familj hemma. Lika bra de :) Sen på kvällen har vi våran 50-åriga tradition! Vi har en stor brasa hemma hos oss med heeela tjocka släkten på mammas sida! Blir ca 50 stycken. Alltid lika kul. Varje år säger vi. Undrar vem som blir "fullast" i år? Alltid någon som blir extra packad och får en historia bakom sig ;-) Förra året var det nog min käre far. Men jens tror det var min bror. Pappa var alltid lika glad och rolig och sjöng "Treee perversa myror" eeh.. ok! Jens var jäävligt slirig han med och han och pappa skulle hålla om varandra och det är ju inte så lyckat med med 2 fyllskallar haha! Jag var inte i nyktraste laget jag heller. Men i år tror jag att Jens kammar hem titeln "fyllskalle" hahaah. Återstår att se ;-)
Själv ammar jag så jag får hålla mig till alkohol fritt! Och någon måste ju ta hand om bäbis! :)

Hoppas ni får ett lyckat Valborg och var rädda om er!

Kramar från Mig och Nova




                                                                 Valborg 2009






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0