19/4 -10 - Våren är här!

                                             

Hur underbart är inte det? Det känns som om alla har vaknat upp ur koma! Helt plötsligt ser man folk överallt som är ute och promenerar,grillar och rensar i rabatterna :) När det var vinter så var det inte en käft ute. Allt var så mörkt och dystert. Det verkade inte som att någon hade riktigt med energi eller var riktigt glad. Vinterdeprition tror jag att (nästan) alla drabbas av. Inte alla men många. Inte så konstigt med den här extremt lååånga och kalla vintern som vi har haft och det är mörkt ute förjämnan.

Nu känns det som att alla bekymmer blåst bort :)

Våran lilla prinsessa har blivit lite bättre från koliken. Eller så är det jag/vi som hanterar de bättre nu och inte blir lika "uppjagade" när hon skriker. Jag tror hon känner av det oxå att vi blivit lite lugnare. Oftast så blír hon lugn när vi tar upp henne och vaggar henne. Men jag längtar tills då hon får ro att ligga själv. tex i babygungan, barnvagnen och kanske tom sova själv i insatsen eller sängen. Guuud så underbart det kommer bli. Jag har absolut inget emot att gå å bära på och vagga min lilla skrutta. Men efter en hel dag i famnen så är man rätt trött i armarna ;-) Det är skönt när jens är ledig så man kan få lite avlastning :) Han jobbar väääldigt mycket. Men det blir ju pengar iaf!

I torsdags var vi och vägde och mätte Nova hos bvc. eeeh... vet ni hur mycket hon vägde?? 4470! :O Ungen har gått upp ett halv kilo på en vecka. haha. Ja, egentligen är det inte så konstigt så som hon äter. Men hon är så söööt. Jag vet inte huur många gånger vi säger det på en dag!?  "Hon är ju bara så himla söt" hihi.

Mycket promenader har det blivit. Har gått 1 timme nästan varje dag. När vädret har tillåtit vill säga! Man känner sig fortarande rätt "trött" i kroppen. Jens fråga om jag ville börja springa med honom. Klart jag vill! Men jag tror allvarligt inte jag orkar. Promenader går ju bra men springa... njaa..tror inte jag skulle orka. det har ju bara gått 4 veckor efter förlossningen. 

Tyvärr så tror jag inte det blir Beach 2010 för min del. Jag har nästan gått ner alla kilona men har mycket annat "överflöd" som måste bort. Löst skinn kanske man kan kalla de.. hahaha! Men men. jag försöker inte deppa så mycket för det, jag har ju faktiskt varit gravid i 9 månader och förlöst en liten bebis. Vad borde jag väntat mig? En fin kropp dirket, njee.. det kommer ta sin tid. Bara att acceptera helt enkelt :)

Jag har ju min sambo som accepterar och tycker jag är fin som jag är. Och min familj och vänner oxå så klart. Huvudsaken det! :)

Annars rullar allt på bra! Jag har äntligen fått tillbaka mina pengar från försäkringskassan. Dom var skyldig mig pengar från december. Dom hade gjort fel och bad 100 ggr så mycket om ursäkt. Blir så jävla förbannad på dom.. det var ju en ganska bra summa som jag inte hade fått från dom. Sjukpenningen från december :/ Men nu är man ju glad nu när man kommer få det utbetalt i morgon och föräldrarpenningen och barnbidraget får man snart med. Rätt mycket den här månaden. Det gillas skarpt!

Måste ju såklart skriva att vi grillat för första gången i år med!! Hur mysigt? Tok mysigt och skiiit gott!

Sen så har anna panna börjat pumpa och fryst in lite mjölk oxå. Varför det tro? Joo, jag skulle behöva åka in till stan och färga håret och sen kika lite på stan. SJÄLV! utan bebis och sambo :) Då får pappa ta över och ge mjölk i flaska dom timmarna jag är borta. Jag kan behöva lite egen tid. Och jens behöver få umgås lite mer med sin dotter oxå. Då får han veta hur det är att hand om henne själv om dagarna ;) Det kommer gå super bra tror jag!

SEN! så har jag börjat planerat en ute kväll oxå. Då krävs det mjölk ;) Fast det är om dryga 2 månader. 4 Juni. Då är det studenten för många och då hade jag tänkt att ta mig ett glas vin eller 2. Jag tror knappt jag behöver mer. haha! Då är det över 1 år sen jag intog alkohol. Tycker jag förtjänar att ta mig ett glas då :)
Jag hade tänkt att Novas mormor&morfar skulle få vara barnbakt på kvällen då. Jag har inte frågat dom än..*fniss* Men det tror jag kommer gå bra. Dom är ju som tokiga i lilla Nova så dom blir nog bara glada :)

Neej, nu ska jag laga mat för nu är älskling hemma från jobbet.

Stor Kram från oss!


                                                                                                         
Våran lilla knubba! :D



Första grillningen för i år! Jens är grillmästaren:)


Kommentarer
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

En söt liten skrutta! :)

2010-04-19 @ 21:52:49
URL: http://melindawingren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0