Onsdag och första inlägget!

Idag vaknad jag halv 12.. precis som igår! Herregud.. hur kan jag sova så länge? :O skäms!
Men ändå skönt! Har ju en liten bebis i magen som bökar och sparkar runt så man måste ju upp å kissa minst en gång i timmen! Och sen tar det ju en bra stund innan man kan somna om igen.. så där är nog anledningen till varför jag är en sån sömntuta på mornarna! :D Sen jobbar ju jens kväll vilket gör att man tycker det är extra mysigt att ligga kvar i sängen å tryna :)

Har insätt att jag har väldigt svårt att varva ner! Med andra ord.. HATAR att bara sitta still, koppla av och inte göra någonting! I helgen var en riktigt bra helg med liv och rörelse! I fredags kväll var jag och showkii ut och käka på Kalas och tittade på Idol avslutningen! Vi skulle ha gått på bio men de fanns INGEN bra vi ville se.. new moon hade hon sätt och luftslottet som sprängdes har jag lovat att se med mina päron och älskling! Så ingen bio utan Mat och Idol på storbildstv blev de ist :) mysigt!

I lördags var vi (hela familjen) och lyssnade på julkonsert i sthlm! Så vackert och så mysigt! Man kände av julstämningen ordentligt! Kära Stina (min brors flickvänn) medvärkade i denna julkonsert och det lät riktigt bra! Våran lilla sångfågel! Sen efter det började jag å thomas (bror) gnälla om att vi var hungriga så vi drog oss tillbaka till uppsala där päronen bjöd oss på max.. oj så gott! =) Men oj så illa jag mådde efter..Men det gör jag ju jämt å ständigt så det är inget nytt..

I söndags kom Hanna "Lillasyster" till mej och hälsade på! Vi gick ner på alunda julmarknad en sväng å kika..blev dock riktigt besviken..Fanns ju inte ett skit att titta på! Och kallt var det och regna gjorde de! nää.. tummen ner!

Sen knata vi vidare till Kondis där vi träffa emma!! Och hennes lilla ida och Andreas! Det var verkligen såå längesen vi sågs! Jag och emma som har varit barndomskompisar sen vi var små.. Nu har hon en söt liten Ida på ett år!! Och har inte sätt henne förän nu! skam! :/ Sen kom vi fram till att jag inte ens såg henne när hon var gravid.. och till sist när vi tänkte efter har vi inte sätts sen studenten.. helt sjukt! det blev ett par år där ja.. :( men det ska ändras på! Det var väldigt kul å träffa henne iaf och vi hade en del att prata om som ni kanske förstår! :D

I måndags var vi till sjukgymnasten och jag fick ett sånt där bälte som man har runt midjan för att stödja upp bäcken rygg osv.. Det funkar rätt bra en så länge! Man börjar ju bli en aning tung nu å ryggen gör förbannat ont.. bara hålla ut! är ju värt allt besvär då den lilla kommer ut! *läängtar* Sen på kvällen julstäda jag och jens och slog in till julklappar till julmusik! underbart mysigt! Sen blev det mys i soffan :)

Nej nu är det dags att försöka få sig lite i magen.. Hanna kommer hit sen efter skolan å då ska vi bege oss in till stan för att julhandla! Blir väl att man äter något där med.. hihi ;)

Hoppas ni får en bra dag! Kramar




Kommentarer
Postat av: Ronja

Hej älskade! <3 kul att du skaffar en blogg! Sånt är alltid kul att ha! Och att läsa :) saknar att blogga själv, för min kamera funkar inte så tänkte köpa en till mig själv i julklapp...



Kram!!

2009-12-18 @ 21:18:00
URL: http://mammascharlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0